Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Luksus w salonach trzyma się najmocniej. Co czwarte auto kosztowało ponad 150 tys. zł.

Luksus w salonach trzyma się najmocniej. Co czwarte auto kosztowało ponad 150 tys. zł.

W marcu, odwrotnie niż w lutym, sprzedaż nowych aut z segmentu premium, czyli kosztujących co najmniej 150 tys. zł, spadała w skali roku najsłabiej spośród wszystkich segmentów – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Po raz pierwszy od roku i drugi w historii w ciągu roku Polacy kupili ponad 10 tys. takich samochodów.

W marcu w Polsce zarejestrowano 10 156 aut z segmentu premium – o 50,7 proc. więcej niż w lutym. Choć to zarazem siódmy miesiąc ze spadkiem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, to branżę może cieszyć spowolnienie tego trendu. Względem marca 2021 r. liczba rejestracji uległa obniżeniu o 1,6 proc. i to głównie za sprawą wysokiej bazy. Ubiegłoroczny marzec był bowiem rekordowym miesiącem, kiedy to po raz pierwszy w historii zarejestrowano ponad 10 tys. aut kosztujących co najmniej 150 tys. zł. W marcu 2022 r. po raz drugi w historii w salonach samochodowych przekroczono tę barierę.

Co czwarte auto z salonu było premium

Dla porównania, w marcu sprzedaż nowych aut bez podziału na segmenty spadła w ujęciu rocznym o 17,4 proc., a import aut używanych był o 19,9 proc. niższy niż w marcu 2021 r.

To wszystko sprawiło, że nowe auta z segmentu premium osiągnęły w marcu najwyższy w historii udział 25,7 proc. w rynku nowych aut.

Jednak za sprawą wyjątkowo słabych pierwszych dwóch miesięcy pierwszy kwartał 2022 r. segment premium zapisał na 8-procentowym minusie względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Volvo liderem sprzedaży, Tesla z najwyższym wzrostem

W marcu, podobnie jak w lutym, najpopularniejszym modelem w tym segmencie zostało volvo xc60, które doczekało się 724 rejestracji. Szwedzki model był tym samym 11. najpopularniejszym modelem marca bez podziału na segmenty i szóstym najpopularniejszym modelem wśród firm rejestrujących nowe auta na REGON.

Rejestracje aut premium w marcu 2022 r. – najpopularniejsze modele

Lp. Model Liczba zarejestrowanych aut
1. volvo xc60 724
2. volvo xc40 468
3. bmw serii 3 436
4. mercedes-benz glc 434
5. audi a3 415
6. bmw x5 305
7. mercedes-benz (klasa c) 300
8. mercedes-benz glc coupe 294
9. audi q5 271
10. bmw serii 4 264

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Wśród marek dominował jednak Mercedes (2536 szt.), który wyprzedził inne dzieła niemieckiej motoryzacji – BMW (2236 szt.) i Audi (2043 szt.).

Na wysokie, piąte miejsce wskoczyła Tesla (312 szt.), w przypadku której wzrost liczby rejestracji w relacji rocznej przekroczył 40 proc., głównie za sprawą dostaw do klientów modelu 3 (243 szt.).

Tematy
Komentarze
Luksus w salonach trzyma się najmocniej. Co czwarte auto kosztowało ponad 150 tys. zł.
Marcin Kaźmierczak
Podziel się