Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Luksus rozpycha się na polskich drogach. Jakie modele kupowano w lutym?

Luksus rozpycha się na polskich drogach. Jakie modele kupowano w lutym?

Choć branża motoryzacyjna od początku 2020 r. przeżywa w Polsce kryzys, kolejny miesiąc z dobrymi wynikami sprzedażowymi odnotowały marki premium. Do czterech czołowych marek należało w lutym blisko 85 proc. rynku – wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W lutym Polacy kupili 6915 nowych samochodów klasy premium, czyli wartych co najmniej 150 tys. zł. To wynik o 13,57 proc. lepszy niż w styczniu i o 21,94 proc. lepszy od osiągniętego w lutym 2019 r. Dla porównania, cały rynek nowych aut zaliczył w lutym 12-procentowy spadek sprzedaży w relacji rocznej i o 2,4 proc. słabszy wynik w porównaniu ze styczniem.

Żelazna czwórka na czele

Niemal połową rynku aut luksusowych należała w lutym do czterech koncernów – Mercedesa, BMW, Audi i Volvo, które sprzedały łącznie 5873 samochody warte co najmniej 150 tys. zł. Jako jedyne przekroczyły także próg 1000 sprzedanych egzemplarzy. Kolejny w zestawieniu Lexus mógł pochwalić się 429 sprzedanymi autami z tego segmentu.

Sprzedaż samochodów klasy premium w Polsce w lutym 2020 r. – najpopularniejsze modele

Lp. Model Liczba sprzedanych egzemplarzy
1. volvo xc60 530
2. volvo xc40 375
3. bmw serii 3 300
4. audi q5 254
5. mercedes glc 233
6. mercedes cla 221
6. mercedes (klasa a) 221
8. mercedes (klasa e) 211
9. bmw serii 5 201
10. audi a4 199
11. mercedes-benz glc coupe 177
12. mercedes gle 172
13. audi q3 167
14. audi a6 163
15. audi q7 157

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Po raz kolejny najwięcej samochodów klasy premium sprzedał Mercedes (1730 egzemplarzy). I choć w ścisłej czołówce rankingu modeli trudno znaleźć auto rodem ze Stuttgartu, to na dobry wynik koncernu wpływ miała przede wszystkim szeroka oferta. W pierwszej piętnastce najpopularniejszych modeli znalazło się sześć mercedesów.

Drugi wynik wśród marek w lutym osiągnęło BMW (1416 egzemplarzy), a trzecie Audi (1364 egzemplarzy). Koncern z czterema pierścieniami w logo o zaledwie jeden sprzedany samochód wyprzedził Volvo (1363 egzemplarze).

Volvo z najpopularniejszymi modelami

To jednak szwedzka marka może pochwalić się największym miesięcznym wzrostem sprzedaży – o blisko 95 proc. Do Volvo należały również dwa pierwsze miejsca w rankingu najpopularniejszych modeli aut premium w lutym. Sprzedaż volvo xc60 (530 egzemplarzy) i xc40 (375 egzemplarzy) stanowiła blisko 67 proc. wyniku osiągniętego przez szwedzki koncern w tym segmencie.

Podium z 300 sprzedanymi egzemplarzami uzupełniło bmw serii 3. Styczniowy lider – audi q5 (254 egzemplarz) – zanotował 30-procentowy spadek sprzedaży i był w lutym czwartym najchętniej wybieranym modelem.

Sześć modeli do pierwszej piętnastki wprowadził Mercedes, a Audi pięć (łącznie z q5).

W zestawieniu znalazły się również mniej popularne modele. Ferrari sprzedało w lutym dwa samochody, Maserati i Bentley po trzy, a Tesla zakończyła miesiąc z czterema sprzedanymi autami. W porównaniu ze styczniem amerykański producent „elektryków” zaliczył wynik o blisko 80 proc. gorszy.

W dalszym ciągu auta premium rejestrują głównie firmy. Spośród wszystkich samochodów droższych niż 150 tys. zł, które w lutym trafiły do bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów, 87,5 proc. zostało kupione przez firmy.

Tematy
Komentarze
Luksus rozpycha się na polskich drogach. Jakie modele kupowano w lutym?
Marcin Kaźmierczak
Podziel się