Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Kolejni właściciele aut w Polsce wzywani do serwisów. Dziewięć modeli z usterkami

Kolejni właściciele aut w Polsce wzywani do serwisów. Dziewięć modeli z usterkami

Shutterstock

Kolejne modele trafiły na listę wadliwych aut w Polsce. Tym razem dominują francuskie pojazdy, a problemy dotyczą m.in. zawyżonej emisji spalin  – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Peugeot, Citroen i Opel wzywają do serwisu

Najwięcej wadliwych aut zarejestrowanych w Polsce zgłosił Peugeot. Na liście znalazły się trzy modele: 208, 3008 i 5008.

Jak informuje producent, problem dotyczy oprogramowania ECU (Engine Control Unit), które może być niezgodne ze specyfikacją.

– W niektórych przypadkach może to prowadzić do nieprawidłowego wykrywania zużycia mocznika i/lub wydajności OBD (systemu diagnostyki pokładowej) w celu monitorowania docelowego poziomu emisji tlenku azotu. Może to prowadzić do niezgodności z wymogami w zakresie emisji spalin – czytamy w komunikacie przesłanym do UOKiK.

Na polskim rynku problem dotyczy 645 peugeotów.

Z takim samym problemem muszą mierzyć się właściciele innych aut marek należących do koncernu Stellantis. To citroeny: c5 aircross i c3, ople: grandland i mokka oraz auta z logo DS: ds4.

Łącznie na polskim rynku wada została wykryta w ponad 1 tys. aut zarejestrowanych w Polsce.

To kolejna kampania naprawcza ogłoszona w ostatnich dniach przez Opla, Peugeota i Citroena. Przypomnijmy, że do autoryzowanych stacji obsługi wezwano blisko 1,2 tys. wadliwych modeli. Możliwe usterki dotyczą przede wszystkim wspomagania kierownicy.

Kampania naprawcza Toyoty

Do serwisu muszą zgłosić się także właściciele elektrycznych toyot bz4x, które wyprodukowano w Japonii pomiędzy 2 listopada 2021 r. a 7 sierpnia 2023 r.

W pojazdach wyposażonych w zestaw wskaźników zawierający elektroniczną jednostkę sterującą (ECU) oraz moduł komunikacji DCM (Data Communication Module), nie wszystkie lampki ostrzegawcze i kontrolne oraz komunikaty mogą wyświetlać się prawidłowo.

Naprawa będzie polegała na zmianie oprogramowania jednostki sterującej ECU. Do autoryzowanych stacji obsługi muszą zgłosić się właściciele 407 pojazdów zarejestrowanych w Polsce.

Tematy
Komentarze
Kolejni właściciele aut w Polsce wzywani do serwisów. Dziewięć modeli z usterkami
Marcin Kaźmierczak
Podziel się