Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Kilka tysięcy aut do naprawy. Wśród nich toyoty, ople i peugeoty

Kilka tysięcy aut do naprawy. Wśród nich toyoty, ople i peugeoty

YAY Foto

W ponad sześciu tysiącach samochodów ośmiu marek producenci wykryli usterki. Wadliwe modele do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosiły Opel, Toyota, Peugeot, Dacia, Subaru, Citroen i Land Rover. Kampania naprawcza objęła m.in. popularne na polskich drogach toyoty corolle i ople astry.

Do naprawy musi trafić 6041 egzemplarzy, których wadliwe podzespoły – zdaniem producentów – utrudniają jazdę. Najwięcej niesprawnych aut do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosiła Toyota i Lexus – 2480 sztuk.

Opel

Kampania naprawcza Opla obejmie 1606 modeli astra j, zafira c i cascada wyprodukowanych w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii pomiędzy 2010 a 2015 r. W autach z zamontowanym układem wspomagania ruszania pod górę producent wykrył błąd w oprogramowaniu, który sprawia, że układ utrzymuje pojazd w miejscu dłużej, niż jest to przewidziane w specyfikacji. Właściciele wadliwych pojazdów otrzymają listowne powiadomienie o konieczności wizyty w najbliższej autoryzowanej stacji obsługi, gdzie usterka zostanie usunięta.

Toyota i Lexus

W przypadku Toyoty wadliwe okazały się modele corolla i rav4, a także produkowane przez koncern lexusy: ux200/250 i es350 wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Turcji pomiędzy 6 listopada 2017 a 5 kwietnia 2019. To 2480 pojazdów. Jak informuje producent, podczas przeglądu przedsprzedażowego, nie został aktywowany system automatycznego powiadamiania o wypadku – eCall, który pozwala na awaryjne połączenie telefoniczne ze służbami ratunkowymi. Właściciele otrzymają listy z propozycją stawienia się do ASO.

Subaru

Wady zgłoszone do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczą także samochodów marki subaru legacy (roczniki 2013-2014), impreza/xv (2012-2013), forester (2012-2014) i brz (2013). Na polskim rynku to 878 egzemplarzy, w których może dojść do uszkodzenia sprężyny zaworowej silnika i trudności z jego uruchomieniem. Właściciele aut zostaną wezwani do ASO, gdzie felerne sprężyny zostaną wymienione.

Peugeot

O możliwych usterkach w wyprodukowanych przez siebie autach poinformował także Peugeot. Wady zostały wykryte m.in. w 330 modelach traveller i expert 4. Wadliwe okazało się koło pasowe sprężarki i jej osłona, które mogą spowodować uszkodzenie paska, a w bardzo rzadkich przypadkach doprowadzić do pożaru. W 381 modelach traveller i expert 4 felerne okazało się także połączenie sworznia wahacza przedniego ze zwrotnicą, które może ulec poluzowaniu. Usterki zostaną naprawione w ASO, do których właściciele wadliwych samochodów otrzymają listowne wezwania.

Citroen

Wadliwe okazało się także 250 pojazdów marki citroen spacetourer i jumpy IV. Podobnie jak w przypadku peugeotów, wadliwy okazał się sworzeń przedniego wahacza, który może poluzować się przy zbyt dużym obciążeniu przedniej osi. Właściciele wadliwych aut zostaną wezwani do najbliższych ASO, gdzie sworznie zostaną dokręcone, a w razie potrzeby wymienione.

Dacia

Kampania naprawcza Dacii obejmie 73 modele logan II mcv wyprodukowane w marokańskim Tangerze od początku produkcji do 5 lutego 2018 r. W autach, jak informuje producent, śruby mocujące wspornik mocujący kierownicę do deski rozdzielczej mogły zostać niedostatecznie dokręcone. Usterki zostaną naprawione w autoryzowanych stacjach obsługi Dacii.

Land Rover

Wadliwe okazały się modele range rover evoque. Na polskim rynku to 43 egzemplarze. W autach z roku modelowego 2020 uszkodzony okazał się wskaźnik poziomu paliwa, przez co podczas jazdy może dojść do sytuacji, w której bez ostrzeżenia zabraknie paliwa w baku. Bezpłatna naprawa w ASO będzie polegała na modyfikacji wspornika czujnika poziomu paliwa.

Marki Tematy
Komentarze
Kilka tysięcy aut do naprawy. Wśród nich toyoty, ople i peugeoty
Marcin Kaźmierczak
Podziel się