Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Jakie luksusowe samochody wybierają Polacy?

2018/12/07 10:40
Jakie luksusowe samochody wybierają Polacy?

REUTERS/Arnd Wiegmann

Rośnie polski rynek dóbr luksusowych i korzysta na tym także branża motoryzacyjna. To właśnie samochody luksusowe oraz premium są najszybciej rozwijającymi się segmentami tego rynku. Według prognoz KPMG jego wartość za ten rok wyniesie 15,5 mld zł.

– Największym segmentem, podobnie jak w ciągu ubiegłych 12 miesięcy, jest sektor samochodów premium i luksusowych, który zwiększył się o 17% i osiągnął wartość 15,5 mld zł. Szacujemy, że w następnych latach będzie rósł równie szybko i do 2023 roku ma szansę osiągnąć poziom 26,4 mld zł – komentował wyniki analizy Tomasz Wiśniewski z KPMG.

Polacy coraz częściej szukają aut maserati, ferrari czy lamborghini

Firma szacuje, że Polacy do końca roku zarejestrują 76 259 szt. samochodów marek premium – to mniej więcej kilkanaście proc. wszystkich zarejestrowanych osobówek. Spodziewamy się bowiem, że ta liczba przekroczy w tym roku 500 000 szt. Do tego należy doliczyć 251 szt. samochodów luksusowych.

– Możemy zaobserwować, że dobra sytuacja ekonomiczna w kraju odzwierciedla siłę nabywczą konsumentów segmentu super premium, która stale rośnie. Jest to również zauważalne po stronie producentów, gdzie wartość nakładów na design, technologię i rozwój jest nieporównywalna z ubiegłymi latami. Tempo premier nowych modeli nigdy nie było tak wysokie. Aston Martin, dla przykładu, zobowiązał się do prezentowania co roku nowego modelu przez siedem kolejnych lat i konsekwentnie realizuje ten plan – komentuje wyniki analizy Michał Maske, sales and marketing manager w Aston Martin Warszawa.

KPMG

KPMG

Liderami tego segmentu były niemieckie marki – Mercedes, Audi i BMW. Jako jedyne zarejestrowały ponad 10 000 szt. modeli premium, zajmując tym samym podium. Razem stanowiły 66 proc. rynku przez pierwsze trzy kwartały tego roku. W pierwszej piątce znalazło się jeszcze Volvo (8300 szt.) oraz marke premium japońskiej Toyoty – Lexus. Tu jednak liczba rejestracji była już znacznie skromniejsza i wynosiła niecałe 3000 szt. Kolejne miejsca należały do Land Rovera, Mini, Porsche, Jaguara i Alfy Romeo.

Na luksus i wolność liczą startupowcy

W przypadku marek aut luksusowych w Polsce dominuje Maserati z liczbą 83 sprzedanych w I-III kw. egzemplarzy. Do czołówki zakwalifikował się też Bentley (40 szt.) i Ferrari (32 szt.). Największy wzrost zanotowało Lamborghini – 333 proc. w relacji rok do roku. W sumie zarejestrowano w Polsce 13 samochodów tej marki.

KPMG

KPMG

– Zauważyliśmy rosnące zainteresowanie zupełnie nowych grup klientów: przedsiębiorców działających w sektorach nowych technologii czy firmach internetowych; właścicieli startup’ów, osób coraz młodszych. Dla nich auto nie jest już symbolem statusu, za to oczekują najwyższego zaawansowania technologicznego – są pionierami, chcą uczestniczyć w globalnych zmianach oraz dokonywać wyborów z myślą o środowisku. Kolejnym trendem jest przewartościowanie priorytetów zamożnych klientów: z dóbr materialnych na docenienie wolnego czasu i możliwości decydowania o sobie. W obecnych czasach są to wyznaczniki luksusu. A dobra materialne, takie jak auto, mają te wartości reprezentować – czyli dawać radość, poczucie wolności – mówi w raporcie Baudouin Denis, menedżer generalny BMW Group Polska.

Więcej o analizie polskiego rynku dóbr luksusowych przeczytasz tutaj.

Tematy
Komentarze
Jakie luksusowe samochody wybierają Polacy?
Mateusz Gawin
Podziel się