Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Jakie auta wybierają Europejczycy? Inne niż Polacy. Top 10 marek w 2019 r.

Ponad 15 mln nowych aut zarejestrowano w 2019 r. w Unii Europejskiej. Największą popularnością cieszyły się volkswageny. Walka o podium trwała do ostatnich dni, a rozstrzygnęło ją 133 pojazdów – wynika z danych zebranych przez ACEA.

W ubiegłym roku rynek nowych aut osobowych w Unii Europejskiej urósł o 1,2 proc. Dla porównania Polacy w tym czasie kupili o 4,5 proc. więcej nowych osobówek niż w 2018 r.

Volkswagen wciąż najpopularniejszy

Najchętniej kupowaną marką nowych samochodów osobowych w 2019 r. był Volkswagen. Mieszkańcy Unii Europejskiej kupili 1,77 mln aut z logo VW na masce (wzrost r/r o 0,3 proc.).

Rejestracje samochodów osobowych w Unii Europejskiej w 2019 r. – najpopularniejsze marki

Marka Liczba sprzedanych egzemplarzy Różnica r/r [w proc.]
Volkswagen 1 769 482 +0,3
Renault 1 063 957 -3,7
Ford 965 070 -1,5
Peugeot 964 937 -0,7
Mercedes-Benz 902 039 +3,5
BMW 830 862 +1,9
Opel/Vauxhall 815 683 -7,8
Skoda 761 761 +4,6
Audi 743 042 +2,6
Toyota 741 342 +3,8

Źródło: ACEA

Powyżej miliona aut osobowych w 2019 r. sprzedało jeszcze Renault (1,06 mln, spadek r/r o 3,7 proc.). Na podium uplasował się także Ford (965 tys.), który wyprzedził czwartego Peugeota raptem o 133 pojazdy.

Polacy wybierają inne marki

Wyniki sprzedażowe osiągane przez koncerny w Europie odbiegają od preferencji polskich klientów. Skoda, która w 2019 r. sprzedała w Polsce najwięcej samochodów i może pochwalić się najpopularniejszym modelem wybieranym przez Polaków, w całej Unii Europejskiej była dopiero ósma (761 tys. egzemplarzy i wzrost r/r o 4,6 proc.).

Podobnie Toyota – druga najpopularniejsza marka aut w Polsce w 2019 r. w Unii Europejskiej dopiero zamyka pierwszą dziesiątkę. Trudno w niej szukać także Dacii, która na polskim rynku może pochwalić się najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych (duster).

Nissan na minusie

W 2019 r. w UE największy wzrost sprzedaży odnotował Chrysler (20,7 proc.). O więcej niż 10 proc. w porównaniu do 2018 r. sprzedaż wzrosła także w przypadku Smarta (16,6 proc.), Porsche (13,5 proc.), Seata (11,8 proc.) i Mazdy (10,3 proc.).

Mniej aut niż w 2018 r. sprzedał m.in. Nissan (spadek o 19,6 proc.), Alfa Romeo (35,6 proc)., Honda (10,5 proc.) oraz Jaguar (11 proc.).

Francuzi gonią Volkswagena

Biorąc pod uwagę koncerny, najwięcej aut w UE w 2019 r. sprzedał Volkswagen (3,87 mln). To o 3,1 proc. lepszy wynik niż w 2018 r. Wzrost sprzedaży odnotowały wszystkie marki należące do koncernu. Na drugim miejscu uplasował się koncern PSA (Peugeot, Opel, Citroen) – 2,43 mln (spadek o 1,3 proc.). Na podium znalazło się także Renault (1,65 mln), na wynik którego wpływ miała także Dacia, Łada i Alpine.

Tematy
Komentarze
Jakie auta wybierają Europejczycy? Inne niż Polacy. Top 10 marek w 2019 r.
Marcin Kaźmierczak
Podziel się