Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Ile kosztuje utrzymanie auta? Najtańsze i najdroższe marki

Ile kosztuje utrzymanie auta? Najtańsze i najdroższe marki

Ponad 40 proc. można zaoszczędzić na przeglądach i serwisach, jeśli wybierzemy odpowiednią markę samochodu – wynika z badania przeprowadzonego przez serwis dobrymechanik.pl, który przeanalizował najtańsze i najdroższe w utrzymaniu auta.

Ranking powstał na postawie średnich cen w 150 warsztatach samochodowych z całej Polski. Pod uwagę wzięto 20 najczęściej ubezpieczanych marek samochodów, a średnie ceny dotyczą naprawy i przeglądu okresowego. W przypadku naprawy przeanalizowano koszty wymiany kloców hamulcowych na jednej osi, z kolei przykładowy przegląd objął:

  • wymianę oleju wraz z filtrem,
  • wymianę filtrów paliwa i powietrza,
  • kontrolę stanu szyb, wycieraczek, dyszy spryskiwaczy,
  • kontrolę akumulatora i ewentualne czyszczenie,
  • zbadanie układu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia,
  • wykrycie wycieków,
  • sprawdzenie zużycia płynu hamulcowego i chłodniczego i ewentualne uzupełnienie,
  • kontrolę ciśnienia w oponach i ewentualne uzupełnienie,
  • regulację ustawienia świateł.

Najtańsze auta w utrzymaniu – marki

Lp. Marka Średni koszt naprawy i przeglądu [w zł]
1. Dacia 853
2. Suzuki 896
3. Seat 932
4. Peugeot 938
5. Fiat 945
6. Renault 954
7. Skoda 955
8. Toyota 956
9. Volkswagen 976
10. Citroen 980

Źródło: dobrymechanik.pl

Na tej podstawie obliczono, że w przypadku najtańszych w utrzymaniu marek koszt takiego przeglądu i wymiany klocków hamulcowych oscyluje wokół 850 zł. Właściciele najdroższych w utrzymaniu marek samochodów za te same usługi muszą zapłacić średnio 1200 zł, o ponad 40 proc. więcej.

Auta najtańsze w utrzymaniu

Najtańsze w utrzymaniu okazały się samochody produkowane przez Dacię, a wśród nich m.in. najpopularniejszy model wśród polskich klientów indywidualnych w 2019 r. – duster. Średni koszt przeglądu i wybranej naprawy wyniósł 853 zł. Średnio poniżej 900 zł musieli płacić jeszcze właściciele aut produkowanych przez Suzuki.

Liderzy salonów znowu na remis

Ile wyniósł średni koszt przeglądu i naprawy w przypadku najpopularniejszych marek aut w Polsce? Podobnie jak w rankingach sprzedaży tak i w przypadku średniego kosztu utrzymania Skoda i Toyota idą łeb w łeb. Właściciele toyot za naprawę i przegląd musieli płacić średnio 956 zł. Tożsame usługi posiadaczy aut produkowanych przez Skodę kosztowały średnio o 1 zł mniej. Poniżej 1000 zł średni koszt naprawy i przeglądu wyniósł także właścicieli volkswagenów (średnio 976 zł), które od wielu miesięcy przodują w rankingu najpopularniejszych używanych aut sprowadzanych do Polski.

Najdroższe auta w utrzymaniu – marki

Lp. Marka Średni koszt naprawy i przeglądu [w zł]
1. Mercedes 1217
2. BMW 1216
3. Volvo 1124
4. Audi 1076
5. Alfa Romeo 1054
6. Honda 1017
7. Ford 1002
8. Opel 992
9. Chevrolet 990
10. Mazda 989

Źródło: dobrymechanik.pl

Droższe auto, droższa naprawa

Na drugim biegunie znalazły się samochody produkowane przez Mercedesa i BMW. Ich utrzymanie, według raportu serwisu dobrymechanik.pl, kosztowało średnio 1217 i 1216 zł. Nieco mniej musieli przeciętnie płacić właściciele samochodów marki Volvo (średnio 1124 zł) oraz Audi (średnio 1076 zł). Wpływ na to może mieć m.in. spory odsetek aut premium, czyli droższych niż 150 tys. zł, w wynikach sprzedażowych.

Wybierając się do serwisu, warto wziąć jednak pod uwagę, że ceny mogą różnić się w zależności od modelu, wieku, stanu technicznego, a także lokalizacji i renomy samego serwisu.

Tematy
Komentarze
Ile kosztuje utrzymanie auta? Najtańsze i najdroższe marki
Marcin Kaźmierczak
Podziel się