Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

IIHS: testy wykazały wady elektronicznych systemów wspomagania kierowcy

PAP
2018/08/07 14:04

Amerykański Instytut Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) przeprowadził testy, z których wynika, że elektroniczne systemy wspomagania kierowcy, które mają pomóc prowadzącym pojazdy w uniknięciu kolizji mogą okazać się zawodne i przyczynić się do kraksy – podała we wtorek agencja AP.

Jak wskazano, Amerykański Instytutu Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego przeprowadził testy pięciu takich systemów wykorzystywanych w samochodach i ciężarówkach producentów: Tesla, Mercedes, BMW i Volvo. Pojazdy były badane na drogach publicznych.

Eksperci instytutu, jak podała agencja, stwierdzili, że systemy, których celem jest ochrona kierowcy, mogą okazać się „zawodne w wielu sytuacjach”.

Podczas prowadzonych testów systemy wspomagające kierowcę nie spowodowały np. „zatrzymania się auta przed obiektami nieruchomymi” – wskazano. Nie zabezpieczyły też pojazdów, jak dodano, przed przekraczaniem linii rozdzielających przeciwne kierunki ruchu.

Według instytutu systemy wspomagające bezpieczeństwo spełniają swoją rolę, gdy nadzór nad nimi sprawuje kierujący pojazdem człowiek.

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Marki Tematy
Komentarze
IIHS: testy wykazały wady elektronicznych systemów wspomagania kierowcy
PAP
Podziel się