Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Francuskie, japońskie i niemieckie auta z usterkami

Francuskie, japońskie i niemieckie auta z usterkami

Pasek rozrządu, układ wspomagania hamowania, sprężyny tylnego zawieszenia, a nawet logo na kierownicy – takie elementy będą naprawiane podczas najnowszych kampanii naprawczych przeprowadzanych przez producentów aut. Na polskim rynku usterki dotyczą ok. 1,5 tys. pojazdów.

Citroen – problemy z hamowaniem

Do serwisu muszą zgłosić się m.in. właściciele citroenów. Francuski producent zgłosił do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1223 wadliwe egzemplarze modeli c4 oraz c3 picasso.

W pojazdach wadliwy okazał się pasek układ wspomagania hamowania. Zużycie paska rozrządu może uszkodzić elementy układu wspomagania hamowania, co w konsekwencji może doprowadzić do jego ograniczenia lub całkowitej utraty.

Kampania naprawcza na polskim rynku objęła 1223 samochody. Ich właściciele otrzymają listownie wezwania do autoryzowanych stacji obsługi, gdzie mechanicy skontrolują układ wspomagania hamowania a w razie potrzeby wymienią wadliwe elementy.

Mazda – niebezpieczne logo

Serwis będą musieli odwiedzić również właściciele mazd 3 (typ bk). Mowa o starszych egzemplarzach, które zostały wyprodukowane w Japonii pomiędzy 18 lutego 2003 r. a 22 czerwca 2006 r.

Jak informuje producent, w pojazdach zgłoszonych do UOKiK podczas wypadku plastikowe logo znajdujące się na pokrywie poduszki powietrznej kierowcy może pęknąć. Wówczas w momencie uwolnienia poduszki powietrznej jego fragmenty mogą wlecieć do wnętrza pojazdu zwiększając tym samym ryzyko obrażeń.

Na polskim rynku problem dotyczy 179 pojazdów, których właściciele zostaną poproszeni o wizytę w ASO Mazdy.

Kampania naprawcza Opla

Usterki zgłoszone do UOKiK wykryto także w nowym samochodach. Tak stało się w przypadku Opla, który wady wykrył w modelu vivaro c oraz zafira life z rocznika modelowego 2021.

W pojazdach wyprodukowanych we Francji centralizatory sprężyn tylnego zawieszenia mogły zostać nieprawidłowo przyspawane. Błąd podczas produkcji może doprowadzić do utraty sprężyn tylnego zawieszenia.

W Polsce kampanią naprawczą zostało objętych jedynie 5 pojazdów. Ich właściciele będą wzywani do serwisów, gdzie mechanicy wykonają trzy dodatkowe punkty spawania centralizatorów sprężyn tylnego zawieszenia.

Porsche wzywa do serwisu

Spośród nowych aut usterki wykryło także Porsche należące do koncernu Volkswagena. Mowa o modelu cayenne (9YA/9YB). W pojazdach felerne okazały się nakrętki zamontowane przy wahaczach tylnej osi. Jak informuje producent, zostały one wyprodukowane niezgodnie z parametrami określonymi w specyfikacji.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 17 pojazdów. Ich właściciele powinni zgłosić się do autoryzowanej stacji obsługi, gdzie nakrętki zostaną wymienione.

Tematy
Komentarze
Francuskie, japońskie i niemieckie auta z usterkami
Marcin Kaźmierczak
Podziel się