Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Fiat łączy się z Peugeotem. Fuzja potwierdzona

Fiat łączy się z Peugeotem. Fuzja potwierdzona

Fiat/Peugeot

W ciągu roku Fiat Chrysler (FCA) i Grupa Peugeot (PSA) stworzą czwarty największy koncern samochodowy świata. We wtorek fuzję poparł zarząd Peugeota – donosi „The Wall Street Journal”. Firma będzie sprzedawała blisko 9 mln samochodów rocznie, a jej wartość sięgnie blisko 50 mld dolarów.

Nowy koncern wiosną 2021 r.

Obie firmy na połączenie się w jeden organizm będą potrzebowały od 12 do 15 miesięcy. Koncern powinien więc zacząć działać wiosną 2021 r. Wciąż jednak nie wiadomo, pod jakim szyldem będą działały fabryki produkujące m.in. fiaty, chryslery, peugeoty, citroeny i ople.

We wtorek decyzję o połączeniu poparł zarząd Peugeota. Wcześniej zgodę udzielili główni akcjonariusze FCA – rodzina Agnellich oraz PSA: rodzina Peugeot i chiński koncern Dongfeng, który dodatkowo zgodził się odsprzedać Peugeotowi 30,7 mln akcji, zmniejszając tym samym swoje udziały w połączonej spółce do 4,5 proc.

3,7 mld euro oszczędności

Zgodnie z umową FCA i PSA będą posiadały w nowym koncernie po połowie udziałów. Na czele przedsiębiorstwa staną: Carlos Tavares, dyrektor generalny Peugeota, który będzie zajmował to samo stanowisko w nowym koncernie, oraz John Elkann z FCA, który zostanie jego prezesem.

Jak wynika ze stanowisk łączących się firm, na fuzji zaoszczędzą one ok. 3,7 mld euro rocznie. Co ważne, do wygenerowania oszczędności nie będzie potrzebne zamykanie fabryk i zwalnianie pracowników. Mniejsze wydatki zapewni nowy sposób produkcji. Samochody będą powstawały w oparciu o dwie platformy – jedną dla aut małych, a drugą dla segmentów C i D, czyli aut kompaktowych i klasy średniej. Firmy zaoszczędzą także na zakupach komponentów, wykorzystując efekt skali.

Zaczęło się od Renault

W 2018 r. FCA i PSA sprzedały łącznie 8,7 mln aut – o ponad 2 mln mniej niż czołowi producenci – Volkswagen, Renault wespół z Nissanem i Mitsubishi oraz Toyota.

Jeszcze w czerwcu tego roku wydawało się, że Fiat i Chrysler działające razem od 2014 r. połączą się z Renault i Nissanem, ale rozmowy zakończyły się fiaskiem.

Marki Tematy
Komentarze
Fiat łączy się z Peugeotem. Fuzja potwierdzona
Marcin Kaźmierczak
Podziel się