Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Diesle wzywane do serwisu. Wadliwe filtry cząstek stałych

Diesle wzywane do serwisu. Wadliwe filtry cząstek stałych

Właściciele peugeotów, opli i citroenów z silnikami diesla muszą zgłosić się do serwisu. Wadliwe okazały się filtry cząstek stałych (DPF) – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Usterka została wykryta w ponad 1 tys. aut zarejestrowanych w Polsce a wyprodukowanych przez marki należące do koncernu Stellantis.

Jak informują producenci, filtry cząsteczek stałych (DPF) zamontowane w wadliwych dieslach mogą być podatne na pęknięcia spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem.

Usterka została wykryta w modelach:

  • peugeot 308
  • peugeot 3008
  • peugeot 5008
  • opel grandland x (rocznik modelowy 2018, 2019 i 2020)
  • citroen c4 spacetourer
  • ds7 crossback

Właściciele wadliwych modeli zostaną poinformowani listownie o konieczności stawienia się w autoryzowanej stacji obsługi, gdzie mechanicy sprawdzą filtry cząstek stałych i w razie potrzeby wymienią je.

To jednak nie koniec usterek wykrytych przez koncern Stellantis. Wadliwy okazał się także opel zafira life oraz opel vivaro c. W pojazdach z roku modelowego 2021, wyprodukowanych we Francji, felerny okazał się układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który może nagrzewać się niezgodnie z wymaganiami, co z kolei może skutkować awarią systemu kontroli emisji spalin i powodować przekroczenie dopuszczalnych normami wartości emisji.

Z kolei w autach z rocznika modelowego 2021 wykryto niewłaściwe funkcjonowanie wiązki przewodów wysokiego napięcia, co może prowadzić do wzrostu temperatury i ewentualnego przepalenia styków wewnątrz złącza i ostatecznie pożaru auta.

Marki Tematy
Komentarze
Diesle wzywane do serwisu. Wadliwe filtry cząstek stałych
Marcin Kaźmierczak
Podziel się