Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

BMW liderem rynku aut luksusowych w Polsce

BMW liderem rynku aut luksusowych w Polsce

Pixabay

BMW ponownie cieszy się największą popularnością wśród aut luksusowych w Polsce – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. W kwietniu bawarska marka sprzedając 1891 pojazdów wyprzedziła w zestawieniu mercedesa. Najpopularniejszym modelem było jednak volvo XC60.

Choć w kwietniu sprzedaż aut klasy premium (o wartości powyżej 150 tys. zł) spadła o 16,7 proc. w porównaniu z marcem, to producentów cieszyć może wzrost w skali rocznej. W stosunku do kwietnia ubiegłego roku Polacy kupili bowiem o 22,7 proc. więcej aut z wyższej półki. Popyt na nie rośnie szybciej niż cały rynek. W porównaniu z kwietniem, wzrost sprzedaży wszystkich aut w Polsce, według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, wzrósł o 3,7 proc.

BMW zdetronizowało mercedesa

Najwięcej aut klasy premium sprzedało BMW (1891 sztuk). Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli, aż połowa to egzemplarze BMW. Za bawarskim koncernem znalazły się mercedes (1558) i volvo (1132). Czołową piętnastkę z kilkoma sprzedanymi egzemplarzami zamknęły maserati (7) i lamborghini (5). Nieco częściej Polacy rejestrowali w kwietniu elektryczne tesle (13). Od początku roku amerykańska marka sprzedała w Polsce 23 pojazdy.

Rejestracje aut luksusowych według marek – kwiecień 2019

Lp. Samochód Liczba sprzedanych egzemplarzy
1 BMW 1891
2 Mercedes 1558
3 Volvo 1132
4 Audi 958
5 Lexus 420
6 Porsche 243
7 Land Rover 240
8 Mini 184
9 Jaguar 173
10 Infiniti 18
11 Bentley 14
12 Tesla 13
13 DS. 12
14 Maserati 7
15 Lanborghini 5

Źródło: Dane Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Największy spadek rejestracji, według danych Samar, w pierwszych czterech miesiącach roku zanotowało infiniti. Marka należąca do koncernu Nissana sprzedała w tym czasie 90 aut, o 63,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Kiepski wynik to prawdopodobnie efekt decyzji koncernu o wycofaniu marki z europejskiego rynku.

Lider ze Szwecji

Najpopularniejszym modelem w kwietniu było volvo xc60 (561 sprzedanych egzemplarzy). Model rodem Szwecji był także najczęściej kupowany w pierwszych czterech miesiącach roku (1878). W pierwszej dziesiątce w kwietniu znalazło się aż pięć modeli BMW – i3 (315), 3 (308), x3 (266), 5 (225) i x5 (177). Polacy chętnie sięgali też po mercedesy – klasy c (239), klasy a (220) oraz model glc coupe (239).

Auta luksusowe były w kwietniu przeważnie rejestrowane przez firmy – 91,1 proc.

Marki Tematy
Komentarze
BMW liderem rynku aut luksusowych w Polsce
Marcin Kaźmierczak
Podziel się