Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Awaria za awarią. BMW i spółka wzywają do serwisów

Awaria za awarią. BMW i spółka wzywają do serwisów

Właściciele ponad 5 tys. samochodów muszą zgłosić się do naprawy. Najwięcej, ponad 3 tys. wadliwych aut do UOKiK zgłosiło BMW. Do wymiany są mocowania fotelików dziecięcych, spojlerów, a także pasy bezpieczeństwa.

BMW – niebezpieczne foteliki dziecięce

W samochodach BMW niebezpieczne okazały się mocowania fotelików dziecięcych. Wady wykryto w modelach x6 (f16) i x6m (f86), wyprodukowanych w Niemczech. Na polskim rynku to 3250 aut.

Jak informuje producent, w przypadku używaniu fotelików dziecięcych z mocowaniem isofix i dodatkowym podparciem na podłodze pojazdu, może dojść do pęknięcia strzemiączka na skutek drgań. Jeśli tak się stanie, ponowne zamocowanie fotelika nie będzie już możliwe.

Właściciele wadliwych samochodów zostaną poinformowani listownie o konieczności wizyty w ASO.

Mercedes – odpadający tylny spojler

Uszkodzone auta do UOKiK-u zgłosił także Mercedes. To 911 egzemplarzy typu 213 (e-klasa). W samochodach może dojść do odpadnięcia tylnego spojlera, co może skutkować ryzykiem zwłaszcza dla innych uczestników ruchu.

Usterki będą naprawiane w autoryzowanych stacjach obsługi Mercedesa. Prace będą polegały na sprawdzeniu śrub mocujących spojler i w razie potrzeby, ich skorygowania.

Peugeot i Citroen – pasy do wymiany

Do ASO muszą zgłosić się także właściciele samochodów marki peugeot rifter i partner oraz citroen berlingo. Na polskim rynku to 1286 pojazdów. W felernych samochodach wadliwe okazały się pasy bezpieczeństwa. Pas na przednim siedzeniu może niewystarczająco przytrzymać pasażera w przypadku silnego uderzenia. W przypadku aut z trzema siedzeniami z przodu, środkowe może być używane bez żadnych ograniczeń.

Właściciele wadliwych aut zostaną poinformowani listownie, aby nie korzystali z przedniego siedzenia pasażera do czasu rozpoczęcia drugiego etapu kampanii naprawczej. O konieczności zgłoszenia się do ASO właściciele aut zostaną poinformowani osobnym listem.

Mazda – uwaga na awarię silnika

Do autoryzowanych stacji obsługi będą musieli zgłosić się również właściciele 170 mazd. To modele cx-30 dm wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 7 lipca a 1 października 2019 r. oraz 3 bp wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 14 czerwca a 1 października 2019 r.

W samochodach moduł sterujący silnikiem (PCM) może zapewniać niewłaściwy stosunek powietrza do paliwa. W rezultacie mieszanka może stać się uboga, co z kolei wpłynie na utratę mocy, zapalenie się kontrolki awarii (MIL), a w skrajnych przypadkach zgaśnięcie silnika podczas jazdy.

Naprawa zostanie przeprowadzona w ASO Mazdy, o czym właściciele zostaną poinformowani listownie.

Marki Tematy
Komentarze
Awaria za awarią. BMW i spółka wzywają do serwisów
Marcin Kaźmierczak
Podziel się