Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

231 tys. aut wezwanych do serwisów. Mercedes i azjatyckie marki wzywali w 2021 r. najczęściej

231 tys. aut wezwanych do serwisów. Mercedes i azjatyckie marki wzywali w 2021 r. najczęściej

Właściciele ponad 231 tys. samochodów zostali wezwani do serwisów w ramach kampanii naprawczych w 2021 r. – wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Co piąte auto, w którym wykryto usterki zostało wyprodukowane przez Mercedesa. Często psuły się także auta japońskie i południowokoreańskie.

W ostatnim roku do serwisów swoich klientów wezwało 31 producentów samochodów.

Co piąte auto wezwane do serwisu zostało wyprodukowane przez Mercedesa. To w głównej mierze efekt kampanii naprawczej przeprowadzonej przez koncern ze Stuttgartu na początku lipca 2021 r. Wówczas usterka zostały wykryte w aż 26 modelach, a polegała ona na możliwym chwilowym spadku zasilania sieci elektrycznej pojazdu. Naprawa polegała na aktualizacji oprogramowania. Kampania naprawcza objęła wówczas 24 970 aut.

Kampanie naprawcze samochodów w 2021 r.

Lp. Marka Liczba pojazdów, w których wykryto usterki
1. Mercedes 50 284
2. Toyota 42 539
3. Hyundai 36 247
4. Kia 23 204
5. Renault 13 534
6. BMW 12 670
7. Mitsubishi 10 492
8. Audi 6949
9. Ford 6453
10. Opel 5505
11. Mazda 4563
. Volvo 4073
13. Nissan 2580
14. Volkswagen 2073
15. Citroen 1872
16. Peugeot 1610
17. Suzuki 1201
18. Jeep 1190
19. Subaru 1043
20. Chrysler 878
21. Skoda 692
22. Isuzu 386
23. Land Rover 355
24. Fiat 258
25. Dacia 196
26. DS7 110
27. Jaguar 94
28. Seat 89
29. Lexus 75
30. Porsche 53
31. Polaris 47
32. Infiniti 46
33. Lamborghini 11

Źródło: Bankier.pl

Niemal co piąte wezwane do serwisu auto zostało wyprodukowane także przez Hyundaia. Również południowokoreański producent przeprowadził największą tegoroczną kampanię naprawczą. W kwietniu do serwisów musieli stawić się właściciele 35 332 modeli tucson wyprodukowanych w Czechach. Jak informował wówczas producent, w pojazdach mogło dochodzić do zwarć w obwodzie hydrauliczno-elektronicznego modulatora sterowania (HECU), co może skutkować pożarem w przedziale silnika.

Oprócz Hyundaia również Kia i Toyota, czyli producenci z czołowej trójki niechlubnego rankingu, stali za największymi kampaniami naprawczymi zorganizowanymi w 2021 r. Kia wezwała w czerwcu ponad 22 tys. właścicieli popularnego w Polsce modelu sportage. Podobnie jak w przypadku hyundaia tucsona, w crossoverze produkowanym przez Kię wadliwy okazał się obwód hydrauliczno-elektroniczny jednostki sterującej (HECU).

Największa kampania naprawcza Toyoty w 2021 r. (ponad 20 tys. aut) została przeprowadzona we wrześniu w związku z możliwym błędem aktualizacji oprogramowania modułu wymiany danych DCM. Problem dotyczył m.in. popularnych wśród polskich klientów modeli corolla i yaris.

Toyota jednorazowo wezwała także 10 tys. corolli w związku z możliwą awarią pompy paliwowej.

Jednorazowo ponad 10 tys. aut do serwisów wezwało także Renault oraz BMW. W przypadku francuskiego producenta w maju wadliwe okazało się blisko 13 tys. egzemplarzy dostawczego modelu master III, w których mogło dojść do uszkodzenia przewodu zasilającego paliwa w komorze silnika, a w konsekwencji do pożaru.

W przypadku BMW do serwisów w kwietniu musiało zgłosić się ponad 12 tys. właścicieli modeli bmw 3. W pojazdach mogło dojść do uszkodzenia połączenia wtykowego od wiązki kablowej do regulatora dmuchawy, co mogło doprowadzić do przegrzania, następstwem czego mógł być pożar.

Najwięcej wezwań wysłano w maju, kiedy do ASO musiało zgłosić się 81 015 właścicieli wadliwych pojazdów.

Tematy
Komentarze
231 tys. aut wezwanych do serwisów. Mercedes i azjatyckie marki wzywali w 2021 r. najczęściej
Marcin Kaźmierczak
Podziel się