Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

17 tys. aut do naprawy. Najpopularniejsza marka w Polsce wzywa do serwisu

17 tys. aut do naprawy. Najpopularniejsza marka w Polsce wzywa do serwisu

Właściciele prawie 18 tys. samochodów muszą zgłosić się do serwisu. To efekt kampanii naprawczej przeprowadzanej przez Toyotę i Mercedesa.

Zdecydowanie większą skalę ma kampania naprawcza Toyoty. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zostało zgłoszone blisko 17 tys. wadliwych pojazdów.

Toyota – niekontrolowana utrata mocy

Usterki zostały wykryte w hybrydowych modelach prius i auris hv, które zostały wyprodukowane w Japonii i Wielkiej Brytanii pomiędzy 10 marca 2014 r. a 30 listopada 2018 r. W autach może dochodzić do utraty mocy.

Jak w zawiadomieniu wysłanym do UOKiK informuje producent, do utraty mocy może dojść m.in., jeśli kierowca będzie notorycznie ruszał przy użyciu niemal pełnego otwarcia przepustnicy, a następnie zwiększał przyspieszenie aż do pełnego otwarcia przepustnicy. Powstałe w ten sposób wyższe naprężenie termiczne w tranzystorach znajdujących się w module IPM może spowodować ich uszkodzenie. Wówczas na tablicy rozdzielczej zapalą się lampki kontrolne i komunikaty ostrzegawcze.

W szczególnych przypadkach, np. podczas gwałtownego przyspieszania, które spowoduje awarię tranzystorów, istnieje możliwość wygenerowania zbyt wysokiego napięcia elektrycznego. Wówczas system hybrydowy nie przełączy się w tryb awaryjny zapewniający możliwość kontynuowania jazdy ze zmniejszoną mocną. Wyłączenie systemu hybrydowego bez uruchomienia trybu awaryjnego może doprowadzić do nagłej utraty mocy, co z kolei może zwiększyć ryzyko wypadku.

Właściciele wadliwych toyot zostaną wezwani listownie do autoryzowanych stacji obsługi, gdzie sterowniki układu napędu hybrydowego (Power Management ECU) zostaną przeprogramowane.

Na polskim rynku kampania naprawcza dotyczy 16 910 samochodów.

Mercedes – problem z wyciekiem paliwa

Do warsztatu muszą zgłosić się również właściciele dostawczych mercedesów vito (klasa v, typ 447). W pojazdach wyprodukowanych w Niemczech może dochodzić do wycieków paliwa. Jak informuje producent, wszystko przez elastyczny powrotny przewód paliwowy, który dotyka krawędzi poszycia podwozia, co podczas jazdy może powodować jego uszkodzenie.

Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 954 samochodów, których właściciele zostaną wezwani do punktów serwisowych Mercedesa, gdzie usterka zostanie naprawiona.

Marki Tematy
Komentarze
17 tys. aut do naprawy. Najpopularniejsza marka w Polsce wzywa do serwisu
Marcin Kaźmierczak
Podziel się