Jak najbardziej aktualne ,choć ESPI emitenta ZEPAK nr 20/2021 pochodzi z dnia 2021-07-15 a ESPI nr 16/2021 pochodzi z dnia 2021-06-04 to jak same tytułowe nagłówki tych ESPI wskazują informują one o uchyleniu zaskarżonej decyzji
https://www.bankier.pl/wiadomosc/ZESPOL-ELEKTROWNI-PATNOW-ADAMOW-KONIN-S-A-Pozwolenie-zintegrowane-uchylenie-zaskarzonej-decyzji-8127660.html
https://www.bankier.pl/wiadomosc/ZESPOL-ELEKTROWNI-PATNOW-ADAMOW-KONIN-S-A-Pozwolenie-zintegrowane-uchylenie-zaskarzonej-decyzji-8154239.html
Czyli postępowanie trwa i jest w toku ,cytując z ESPI Zgodnie z treścią ww. orzeczenia uchylono zaskarżoną decyzję z uwagi na wydanie jej z naruszeniem przepisów prawa procesowego w stopniu mogącym mieć istotny wpływ na treść rozstrzygnięcia. Orzeczenie wskazuje, że Minister Klimatu i Środowiska powinien ponownie przeprowadzić postępowanie i wydać nową decyzję, uwzględniając zalecenia, które zostały zawarte w uzasadnieniu wyroku WSA w Warszawie -Minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka stracił stanowisko .Jak jego następca rozwiąże ten problem ?
poniżej w linku macie możliwość przeczytania całego wyroku WSA wraz z uzasadnieniem
https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/C84B2366E1
Po przeczytaniu całego wyroku WSA wraz z uzasadnieniem link powyżej -każdy może sobie sam wyrobić pogląd na ile stwierdzenie analityka PKO BP który pisał Widzimy też zwiększone ryzyko związane z trwającymi postępowaniami prawnymi tzw derogacje dla bloków jest słuszne. Ten sam analityk pisał Wbrew strategii ZEPAK zakładamy, że zarząd nie zdecyduje się na dostosowanie Pątnowa II do konkluzji BAT i spowoduje to zamknięcie bloku w 2024 r
Koncerny energetyczne od dawna tj momentu opublikowania 17 sierpnia 2017 r decyzji były świadome, że standardy emisji ulegają zaostrzeniu. Był czas by się do tego przygotować aż do 17 sierpnia 2021 .
Jeśli wnikliwie wczytacie się w uzasadnienie wyroku to zauważycie że spółka ZEPAK sądzi się kilka lat ponosząc koszty obsługi prawnej po to tylko aby przy ewentualnej wygranej wydatek około 60 mln a może nawet mniej ponieść nie w 2020 r czy 2021 r czy w 2022 r tylko w roku 2024 .To daje do myślenia że w spółce brak tych 60 mln a może nawet mniej aby przeprowadzić te prace już teraz .Dlatego cały czas poruszam wątek tego że w spółce ZEPAK brak milionów na inwestycje a co dopiero miliardów na atom