Zarządca masy sanacyjnej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji ("Spółka") informuje, że wobec uzyskania w dniu dzisiejszym pozytywnej opinii Rady Nadzorczej dotyczącej dwóch z trzech spraw, które mają zostać przedstawione Walnemu Zgromadzeniu, przekazuje do publicznej wiadomości informację poufną, której ujawnienie zostało opóźnione w dniu 26 listopada 2025 roku.
Treść opóźnionej informacji poufnej:
"W dniu 26 listopada 2025 roku Zarząd Spółki podjął Uchwałę nr 274/2025 sprawie wystąpienia do Walnego Zgromadzenia PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji
z wnioskiem o podjęcie Uchwał w następujących sprawach:
1) obniżenie kapitału zakładowego PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji o kwotę 2.194.558.933,00 zł (słownie: dwa miliardy sto dziewięćdziesiąt cztery miliony pięćset pięćdziesiąt osiem tysięcy dziewięćset trzydzieści trzy złote 00/100), tj. z kwoty 2.239.345.850,00 zł (słownie: dwa miliardy dwieście trzydzieści dziewięć milionów trzysta czterdzieści pięć tysięcy osiemset pięćdziesiąt złotych 00/100) do kwoty 44.786.917,00 zł (słownie: czterdzieści cztery miliony siedemset osiemdziesiąt sześć tysięcy dziewięćset siedemnaście złotych 00/100) przy czym:
a) obniżenie kapitału zakładowego PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji, o którym mowa w ust. 1 powyżej, zostanie dokonane poprzez zmniejszenie wartości nominalnej wszystkich akcji PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji o kwotę 49,00 zł (słownie: czterdzieści dziewięć złotych 00/100) tj. z kwoty 50,00 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt złotych 00/100) każda akcja do kwoty 1,00 zł (słownie złotych: jeden 00/100) każda akcja;
b) celem obniżenia kapitału zakładowego jest wyrównanie poniesionej przez
PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji straty w 2024 roku;
c) kwotę uzyskaną z obniżenia kapitału zakładowego PKP CARGO S.A.
w restrukturyzacji w łącznej wysokości 2.194.558.933,00 zł (słownie: dwa miliardy sto dziewięćdziesiąt cztery miliony pięćset pięćdziesiąt osiem tysięcy dziewięćset trzydzieści trzy złote 00/100) przeznacza się na pokrycie straty z 2024 roku;
d) w związku z obniżeniem kapitału zakładowego w celu pokrycia straty nie zwraca się akcjonariuszom wpłat na kapitał zakładowy PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji;
e) obniżenie kapitału zakładowego PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji odbędzie się przy zachowaniu niezmienionej liczby wszystkich akcji każdej serii;
f) stosownie do art. 457 §1 pkt 2 KSH, obniżenie kapitału zakładowego
PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji następuje bez przeprowadzenia postępowania konwokacyjnego, o którym mowa w art. 456 KSH.
2) pokrycie straty z 2024 roku do kwoty 218.169.873,03 zł (słownie: dwieście osiemnaście milionów sto sześćdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset siedemdziesiąt trzy złotych 03/100) z kapitału zapasowego PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji;
3) upoważnienie Zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji do podwyższania kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego o łączna kwotę nie wyższa niż 33.590.187,00 zł (słownie: trzydzieści trzy miliony pięćset dziewięćdziesiąt tysięcy sto osiemdziesiąt siedem złotych 00/100) wraz z możliwością pozbawienia dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru akcji za zgodą Rady Nadzorczej Spółki. Upoważnienie, udzielone będzie na okres 3 (trzech) lat od wpisania upoważnienia do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. "
W związku z niepodjęciem w dniu 1 grudnia 2025 roku przez Radę Nadzorczą uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku do Walnego Zgromadzenia o upoważnieniu Zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w ramach kapitału docelowego, Zarząd podjął decyzję, że wniosek w przedmiotowej sprawie nie zostanie skierowany do Walnego Zgromadzenia PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.
Pozostałe punkty Uchwały ujęte będą w porządku obrad Walnego Zgromadzenia PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.
Podanie do publicznej wiadomości ww. informacji na podstawie art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietna 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Rozporządzenie MAR) zostało, zgodnie z art. 17 ust.4 Rozporządzenia MAR, opóźnione w dniu 26 listopada 2025 roku do momentu wydania opinii przez Radę Nadzorczą Spółki.