długo czekaliśmy, ale w końcu się doczekaliśmy!!
- W 2Q 2016 Spółka wykazała 10,99 mln zł przychodów (w 2Q 2015 r. 11,75 mln przychodów), a więc tylko 6,5% spadku mimo iż liczba salonów spadła w tym okresie o kilkanaście procent.
- Na poziomie kosztów zarządu i sprzedaży Spółka utrzymali taki sam poziom kosztów w 2Q jak przy sprzedaży na poziomie 7 mln zł w 1Q 2016. To bardzo dobra informacja!
- Zysk operacyjny w 2Q 2016 wyniósł 1,4 mln zł vs 0,58 mln zł w 2Q 2015 r.
- Zysk netto w 2Q 2016 r. wyniósł 1,15 mln zł vs 0,4 mln zł w 2Q 2015 r.
- Tak dobrego wyniku w 2Q spółka nie wypracowała od początku obecności na GPW, tj od 2007 r.!
Wynik powyżej 1 mln złw 2Q wypracowała tylko raz w 2011 r.
- znacząco ograniczono w 2Q wypływ gotówki w ramach umowy Consultingowych z Żoną Prezesa
- Spółka widać, że mocno stawia na internet i sprzedaż internetową, gdzie można uzyskać znacznie wyższe marże niż w kanałach tradycyjnych
- To naprawdę duża niespodzianka. Ten wynik daje nadzieję, że w końcu nastąpiło w Spółce przełamanie złych tendencji! Chyba warto było czekac lata i się frustrować (mam nadzieję!)
- Ciekawe jaka jutro luka na otwarciu?!
Poniżej jeszcze istotniejszy fragment z raportu:
Skrócone śródroczne sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez Spółkę w dającej się przewidzieć przyszłości. Spółka wprowadziła procedury optymalizacji kosztów na początku 2016 roku, którego efekty widoczne są już w II kwartale 2016 roku. Działania te polegały m. in. na obniżaniu kosztów działalności operacyjnej. W drugim kwartale spółka osiągnęła wyższe przychody ze sprzedaży o ponad 30% przy zaledwie 10% wzroście kosztów sprzedanych towarów w porównaniu do pierwszego kwartału. Ponadto uzyskane dofinansowanie w miesiącu marcu pozwoliło zwiększyć wolumen sprzedaży co również przełożyło się na zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Spółka wypracowała zysk w II kwartale w wysokości 1.200 TPLN, wobec straty osiągniętej w I kwartale w wysokości 2.426 TPLN (Spółka zaprezentowała odrębnie wyniki finansowe odrębnie za I i II kwartał 2016 roku). Ponadto Spółka pracuje nad uzyskaniem dodatkowych finansowania z różnych źródeł, m in. poprzez emisję obligacji, zwiększenie limitu kredytowego. Na dzień dzisiejszy w ocenie Spółki nie istnieją zagrożenia dla kontynuacji działalności w dającej się przewidzieć przyszłości.
Spółka w I półroczu 2016 roku kontynuowała proces restrukturyzacji operacyjnej m.in. zamknięcie salonów sprzedaży detalicznej (2 jednostki) w celu zmniejszenia Kosztów Sprzedaży oraz Kosztów Ogólnych Zarządu. Zmianie uległa także siedziba spółki oraz struktura organizacyjna biura co znącząco obniżyło koszty stałe spółki i umożliwiło jej przystosowanie do bieżaych potrzeb rozwoju strategicznego (np. rozbudowa działu e-commerce). Prima Moda z powodzeniem zakończyła kolejne kapmanie marketingowe oraz sesję modową. Spółka wdraża omnichannel. Z powodzeniem rozwija kanał e-commerce, poszerza je o kolejne platformy sprzedaży internetowej w tym wiodące platformy transakcyjne, których stanie się cześcię planowo do końca roku kalendarzowego. Wśród nich jest ta najbardziej rozpoznawalna i ciesząca się największym powodzeniem wsórd internautów. Kolejnym elementem realizowanego aktualnie planu rozwoju jest mobility services czyli udostępnienie oferty produktowej na urządzeniach mobilnych o różnej reponsywności (smartphone, tablet).