PROACTA DĄŻY DO WSPÓŁPRACY Z MINISTERSTWEM ZDROWIA ORAZ PLANUJE EKSPANSJĘ ZAGRANICZNĄ
"Dążymy do tego, aby nawiązać współpracę z Ministerstwem Zdrowia. Myślę, że Ministerstwo Zdrowia też powinno jak najbardziej być zainteresowane taką współpracą, zważywszy, że ma zaplanowane określone budżety na rozwój technologii zbliżonej do tego co oferujemy" - powiedział Paweł Ciesielka.
Prezes wskazał, że spółka wpisuje się również bardzo dobrze w programy profilaktyczne.
"Chcemy rozpocząć akcję wspólnie z ministerstwem, aby w ramach programów takich jak Program 40+, nasz raport stanowił uzupełnienie usługi wykonania badań. Ze statystyk wynikających z analiz tego programu wiemy, że istnieje wiele wyników badań wskazujących na wstępne stadia różnych schorzeń, natomiast wiele osób nie skonsultowało dotychczas tych wyników z żadnym lekarzem. Nasz raport byłby więc naturalnym uzupełnieniem badań, który od razu analizowałby wyniki i wskazywał, do jakiego lekarza należy się udać oraz jakie kroki podjąć dalej" - powiedział.
"W budżecie KPO, który ma trafić do Ministerstwa Zdrowia kwota przeznaczona na elementy związane z oprogramowaniem, sztuczną inteligencją i elektroniczną obsługą przekracza kilka miliardów złotych do wykorzystania w perspektywie dwóch lat" - dodał.
Paweł Ciesielka wskazał, że Proacta ma w planach również ekspansję zagraniczną.
"W pierwszym kroku przygotowujemy się do wyjścia na rynki zagraniczne z ofertą opartą o platformę 'Dbam o siebie Smart LAB'. W tym momencie mamy certyfikat wyrobu medycznego w projekcie 'Dbam o siebie' - jest to niezwykle istotne zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Robimy już internacjonalizację serwisu, który będzie dostosowany do nowych rynków" - powiedział prezes.
"Chcemy zacząć od krajów europejskich ze względu na legislację przepisów. Certyfikat wyrobu medycznego jest honorowany w Europie, więc od tego zaczniemy. Równolegle analizujemy bardziej odległe rynki i nie wykluczamy, że nasza ekspansja za granicą będzie znacznie szersza" - dodał.
Prezes wskazał, że odnośnie planów na przyszłość, spółka stawia przede wszystkim na rozwój posiadanych produktów i na tym chce skoncentrować swoje działania.
"Staramy się, aby dane, którymi dysponujemy, były zweryfikowane przez lekarzy i podparte badaniami medycznymi. Naszym celem jest zbudowanie zaufania do tego, co oferujemy, opartego na dowodach (evidence-based). Obecnie, gdy zalewają nas różnego rodzaju automatycznie generowane treści, uważamy, że nasze rozwiązania będą wyróżniającym się i bardzo cennym produktem" - powiedział Paweł Ciesielka.