W przypadku Forever Entertainment może być podobnie ewentualnie podział zysków może się różnić:
Podział przychodów między deweloperem a wydawcą w przypadku projektu "Luigi's Mansion 2 HD" zazwyczaj jest uzgadniany indywidualnie w umowie i może się różnić w zależności od wielu czynników. Oto ogólne zasady, na jakich może się opierać taki podział:
- Stałe opłaty za rozwój: Deweloper otrzymuje określoną kwotę za wykonanie pracy nad grą. Jest to zazwyczaj ustalona z góry kwota, która nie zależy od wyników sprzedaży gry.
- Płatności za kamienie milowe: W trakcie tworzenia gry, deweloper może otrzymywać płatności za osiągnięcie konkretnych etapów projektu, takich jak dostarczenie wersji alfa, beta czy finalnej wersji gry.
- Podział przychodów: Jeśli umowa obejmuje udział w zyskach, deweloper może otrzymać procent od sprzedaży gry po jej wydaniu. Typowy podział przychodów może wynosić od 10% do 30% dla dewelopera, ale dokładne liczby mogą się różnić w zależności od negocjacji i specyfiki projektu.
Przykładowy podział przychodów może wyglądać tak:
- 70-90% dla wydawcy (Nintendo), który pokrywa koszty marketingu, dystrybucji i zarządzania projektem.
- 10-30% dla dewelopera (Tantalus Media), w zależności od warunków umowy i wkładu w projekt.
Te wartości mogą się zmieniać w zależności od umowy, doświadczenia dewelopera, renomy gry, przewidywanych kosztów i przychodów oraz innych czynników negocjacyjnych.