Kluczowe fakty z opublikowanych wyników:
▪ Opublikowane wyniki za I półrocze 2021 oceniamy jako dobre. Mimo obowiązujących w I kw. obostrzeń związanych z pandemią, Spółka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 18,6% r/r oraz poprawiła rentowność. Marża EBITDA wyniosła 14,2%, w porównaniu do 7,5% w I poł. 2020 roku (+6,7 p.p. r/r).
▪ Na dobre wyniki wpływ miał przede wszystkim I kwartał 2021, w którym odnotowaliśmy widoczne ożywienie w przemyśle.
▪ Wzrosty przychodów miał miejsce na głównych rynkach Grupy: Niemcy, (które w I połowie 2021 r. odpowiadały za 49,4% skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży) - wzrost o 8%, Polska (14,6% łącznych przychodów) - wzrost o 33,3% oraz Francja (13,1% łącznej sprzedaży) – wzrost o 72,3%.
▪ Spółka przebudowała struktury kolekcji dla marek Protektor, Abeba i GROM oraz wprowadziła do oferty nowe linie produktowe, takie jak: TRAX (przemysł elektroniczny, produkcja przemysłowa), TRAX AUTOMOTIVE (branża automotive, transport), ROAD (transport i magazyny), CONSTRUCT (branża budowlana), GROM LIGHT (obuwie militarne).
▪ Spółka zawarła umowę z Agencją Zasobów Obronnych przy Ministrze Obrony Narodowej Republiki Litewskiej w ramach wygranego po raz pierwszy w historii PROTEKTOR S.A. zagranicznego przetargu.
▪ Spółkapodpisałastrategiczneumowyowspółpracęzgłównymi dystrybutorami obuwia BHP w UE.