W komunikacie (http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/index/news/info/519553,planet-soft-sa-zawiazanie-spolki-payowa-sp--z-o-o-) spółka informuje o założeniu Payowa. Jaki jest biznesowy sens tego przedsięwzięcia, skoro na rynku jest już tak dużo konkurencyjnych platform płatności obsługiwanych przez banki i globalne firmy?
Zarząd Spółki Planet Soft S.A. przeanalizował ryzyko związane z projektem PAYOWA w zakresie modelu biznesowego oraz ewentualnego sukcesu lub porażki takiego systemu na rynku Polski. Na tej podstawie podjął decyzje o realizacji projektu. Należy zauważyć, że konkurencja na rynku jest znacząca i niebagatelna. Natomiast Payowa kierowana jest do nowej grupie ponad 6 mln internautów, którzy nie mogą dokonać płatności poprzez istniejące systemy, pomimo posiadania wszystkich technicznych możliwości ( kart płatniczych czy telefonów komórkowych ).
Na świecie taka forma płatności jest realizowana tylko przez jedną firmę. Na rynku Polskim tego typu usługa nie istnieje. W ocenie Zarządu Spółki istnieje znaczący szansa na sukces tej usługi na rynku Polskim a model biznesowy gwarantuje znaczące zyski w relatywnie krótkim czasie.