Amica przygotowuje się na wysoki sezon sprzętu grzejnego Grupa Amica ma za sobą kolejny kwartał, w którym widoczne są inicjatywy dostosowawcze, optymalizacyjne, dzięki którym istotnie wzrosła rentowność sprzedaży. Z drugiej strony, do notowania lepszych wyników finansowych potrzebne są wyższe obroty – tymczasem w 2023 roku, zgodnie z przewidywaniami, to popyt jest głównym wyzwaniem dla branży AGD.
–
Cały rok sprzedażowo może wyglądać podobnie jak pierwsze półrocze, możemy więc doświadczyć spadku przychodów na poziomie 10-15%, ale możliwe również jest utrzymanie 26-27% marży brutto na sprzedaży. Mamy na pewno w tym roku niższe techniczne koszty wytworzenia, szczególnie jeśli chodzi o stal. Mamy pozytywne trendy co do kosztów frachtu i kursów walut – juana, co jest istotne dla kategorii towarów. Kluczowe dla masy marży będą obroty – wskazał CFO Amiki Michał Rakowski.
https://pandl.pl/amica-przygotowuje-sie-na-wysoki-sezon-sprzetu-grzejnego/