Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  5,80 zł , zmiana od tamtej pory: 1,72%

Ile akcji mógł kupić dla spółki prezes w ubiegłym tygodniu?

Zgłoś do moderatora
W ubiegłym tygodniu prezes mógł skupić na rzecz spółki maks. 24 650 akcji w celu umorzenia. Wydałby na to teoretycznie 152 218 złotycgh netto średnio. A ile akcji prezes kupił. Podejrzewam, że nie kupił żadnej, ponieważ gdyby było inaczej, to w poniedziałek miniony ukazałby sie, jak to dawno temu bywało, stosowny komunikat. Komunuikatu nie ma, zatem akcje prezes nie kupił. Dziwic to musi bardzo, poniewaz w kasie GK prezes ma (stan na 31.03.2021) > 4 miliony złotych, a zatem 152 218 złotych to ułamek tych milionów. Poza tym okres zamkniety się skończył 31.05.2021 i tearz aż do końca lipca spółka może kupowac akcje i realizoać uchwałe WZA. No i co z tego, że wszystko wolno, że pieniądze są, ale prezes się leni? Jesli prezes nie wyda zlecenia zakupu, spólka akcji nie kupi, ale za to może kupi ZGI, która, podejrzewam, od lat akcje zbiera i sprzeda je spółce, gdy prezes ogłosi wezwanie po nominale. I dzieki takim szczęsliwym zbiegom okoliczności, że prezes sie leni, ZGI akcje tanio kupuje i może mieć srednia cenę zakupu na pakiecie nawet 3 mln akcji, to spółka może skupi i umorzy po nominale nawet 5,5 mln akcji, które teoretycznie mogą być lub były w rekach drobnicy. Dzieki temu powstana milioniowe oszczędności, a akcje pozostałych akcjonariuszy, z wyłączniem członków zarzadu, którzy akcji w moeje ocenie nie będa sprzedawac, bedzie można kupić po 20 złotych za sztukę. Na koniec takiego scenraiusza w spółce pozostaną członkowie zarządu, a w kasie dziesiatki milionów złotych.
Czy gdyby prezes się ie lenił i akcje kupował, na przykład w ubiegłym tygodniu nawet 24 650 akcji, to kurs by spadał, czy raczej rósł? Czy ci z was, którzy mają watpliwości odnośnie celowości zakupu akcji BBI, mielibyści je nadal, gdyby prezes w ubiegłym tygodniu akcje kupował? Raczej uwierzylibyście, że zbliża sie czas realizacji zysków, ponieważ zbliża sie ew. sprzedaż udziałów w RT, przychody z Złota44, i sprzedaż Konesera. Wszystko to, a wymieniłem tylko najcenniejsze pozycje, może dac spółce nawet 260 mln złotych gotówki, a kapitalizacja spólki to ok. 60 mln złotych dziś. Czy wtedy sprzedawalibyście akcje po 5,94 zł na przykład?
Lenistwo prezesa, spadajacy kurs i inne wydarzenia, których woielokrotnie pisałem, otwierają pole doi róznych spekulacji i podjerzeń nawet, tych najgorszych.
Zbliża się WZA, więc każdy z was może w nim uczestniczyć i zasięgac informacji u prezesa na tematy go interesujące.
takla jest moja spekulacja.:)

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
BBIDEV -3,91% 5,90 2021-07-28 16:20:20
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.