Grupa Sanok Rubber Company osiągnęła w 2021 roku ponad 1,1 mld zł przychodów, pochodzących z pięciu głównych segmentów działalności: infrastruktura (uszczelki dla budownictwa, przepony i membrany, komponenty AGD), przeniesienie napędu (pasy klinowe), produkty dla medycyny (zamknięcia, tłoczki), mieszanki gumowe oraz motoryzacja (systemy antywibracyjne i uszczelnienia karoserii). Ostatni z segmentów w 2001 roku odpowiadał za 25 proc. sprzedaży, w 2010 roku za 31 proc., a w roku 2018 zbliżył się do 60% (w roku 2021 pomimo mocnych turbulencji rynku automotive było to 56%).
–
W ramach dotychczasowych inicjatyw rozwojowych istotnie rozbudowaliśmy segment motoryzacyjny i awansowaliśmy do wąskiego grona globalnych dostawców najbardziej zaawansowanych produktów automotive. Rozwijaliśmy również pozostałe segmenty. Wraz z obserwowanymi i antycypowanymi zmianami rynkowymi przygotowywaliśmy się jednak od roku 2019 do redefinicji strategii oraz optymalizacji dywersyfikacji segmentowej i produktowej, co właśnie komunikujemy i wcielamy w życie, mając na względzie również aktualne wyzwania zewnętrzne w postaci m.in. sytuacji na rynku surowcowym, energetycznym i geopolitycznym ze wszystkimi potencjalnymi skutkami trwającej wojny w Ukrainie. Niestabilność otoczenia jest również powodem braku konkretnych liczb w naszych celach biznesowych – mówi Piotr Szamburski, Prezes Zarządu Sanok Rubber Company S.A.
https://pandl.pl/grupa-sanok-rubber-publikuje-strategiczne-kierunki-rozwoju-do-roku-2025/