Grupa Amica w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży o 15% rdr, do 717 mln zł, przy czym sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, spadła o 10% rdr w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zniżyła się o 14% rdr w Europie Zachodniej, a spadek popytu najmocniej był odczuwalny w Polsce (-25% rdr). Mimo to skonsolidowana marża EBITDA wzrosła o 1,1 pkt proc., dzięki czemu wynik EBITDA zwiększył się o 13% rdr, do ponad 31 mln zł. Grupa Amica wypracowała również ponad 18 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 74% rdr (marża operacyjna zwiększyła się o 1,4 pkt proc.).
–
Mierzymy się z inflacją i niesprzyjającą koniunkturą gospodarczą na wszystkich rynkach, jednocześnie jednak pozytywnie oceniamy efekty działań dostosowawczych oraz optymalizacyjnych, efekty wdrożonych projektów oszczędnościowych, dzięki którym potrafiliśmy zwiększyć rentowność sprzedaży sprzętu grzejnego i towarów pomimo negatywnych czynników makroekonomicznych – podkreśla Michał Rakowski, członek Zarządu Grupy Amica ds. finansowych i zasobów ludzkich.
https://pandl.pl/grupa-amica-podsumowuje-pierwszy-kwartal-2023-roku/