Grupa Grodno opublikowała wstępne szacunkowe dane o sprzedaży w marcu 2025 roku, z których wynika, że miesięczna sprzedaż spadła o niecałe 9% wobec marca zeszłego roku (rdr), do 101,6 mln zł, przy czym jednocześnie była wyższa o 28% w porównaniu do lutego br. (mdm). Wynik ten został osiągnięty w sytuacji spadku sprzedaży w segmencie OZE o 26% rdr oraz przy odbiciu o 71% mdm, do 26,5 mln zł. Liczby te oznaczają również, że sprzedaż asortymentu elektrotechnicznego pozostała na dobrym poziomie. Warto zauważyć wysoką bazę porównawczą dla segmentu OZE sprzed roku oraz wstrzymanie programów „Czyste Powietrze” i „Mój Prąd”, a także na silną konkurencję cenową w segmencie elektrotechnicznym przy wciąż trudnej sytuacji w branży budowlanej i przemyśle. Kanał e-commerce, będący ważnym filarem strategii wielokanałowego dotarcia do klientów, zwiększył w marcu br. obroty szacunkowoo 34% rdr, do 16,7 mln zł. Łącznie w trakcie 12 miesięcy roku finansowego (kwiecień 2024 – marzec 2025) Grupa Grodno wypracowała szacunkowo relatywnie stabilne przychody na poziomie blisko 1,2 mld.
–Z satysfakcją patrzymy na rezultaty ostatnich miesięcy, wypracowane w bardzo trudnym otoczeniu rynkowym. Otoczenie to, na co wiele wskazuje, powinno już się polepszać. Od 31 marca wznowiono już nabór wniosków w programie Czyste Powietrze, a zapowiadane wielkie inwestycje, w tym infrastrukturalne czy wypłaty z NFOŚiGW to wielomiliardowe kwoty. Grodno jest przygotowane, aby być istotnym beneficjentem ożywienia w elektrotechnice i OZE– mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
https://pandl.pl/grodno-szacuje-przychody-za-marzec-2025-roku/