Stokrotka będzie na sprzedaż wcześniej czy później
www.portalspozywczy.pl, DM PKO BP
13-02-2013, 11:55
Rok 2013 może przynieść dla Emperii stagnację przychodów i obniżenie marż - uważają analitycy DM PKO BP. Ich zdaniem, Stokrotka wcześniej czy później zostanie sprzedana, choć zarząd Emperii deklaruje, że nie zamierza pozbywać się części detalicznej biznesu.
Obecnie sklepy Stokrotki posiadają około 1 proc. udział w rynku detalicznym handlu żywnością
- Rozwiązując umowę dystrybucyjną z Tradisem od 31 lipca 2013 roku Emperia postawiła na samodzielny rozwój działalności dystrybucyjnej poprzez organizację własnych centrów. Sądzimy, że przez to w 2013 spółka może zostać przejściowo narażona na spadek marż brutto na sprzedaży, ze względu na proces organizacji dystrybucji i negocjowanie nowych warunków handlowych - oceniają analitycy.
Ich zdaniem, Stokrotka to potencjalny obiekt przejęcia.
-Pomimo deklaracji Zarządu Emperii o braku chęci sprzedaży sieci detalicznej, sądzimy, że procesy konsolidacyjne na rynku prędzej czy później dotkną sieć Stokrotek. Obecnie sklepy Stokrotki posiadają około 1 proc. udział w rynku detalicznym handlu żywnością, co stawia spółkę w znacznie
słabszej pozycji konkurencyjnej w starciu z dużo większymi detalistami, którzy szybko konsolidują rynek - przewidują analitycy.
Jak prognozują, spowolnienie sprzedaży detalicznej w gospodarce powinno spowodować w 2013 roku stagnację przychodów Emperii, a zmiana źródeł dystrybucji może negatywnie odbić się na marży brutto na sprzedaży (o 1pp r/r).
- Jednak dzięki wygaszeniu działalności sklepów Delima spodziewamy się poprawy marży operacyjnej r/r do 1,8 proc. - oceniają analitycy DM PKO BP.