W tym roku grupa Duon wykorzystując potencjał przejętej za 32 mln zł firmy AMB Energia zamierza zwiększać udziały w rynku TPA głównie energii elektrycznej, ale także gazu
- W tym roku chcemy zintensyfikować zdobywanie nowych klientów. Stawiamy na łączoną sprzedaż energii i gazu dla obecnych i nowych klientów w ramach tzw. oferty dual fuel – mówi Krzysztof Noga, wiceprezes Duon i prezes zależnej od niej spółki Duon Marketing and Trading. Zaznacza, że już w pierwszym kwartale tego roku znacząco zwiększyło się zainteresowanie klientów taką ofertą. Na poparcie przedstawia liczby z których wynika że co drugi klient z którym Duon podpisał umowę na sprzedaż gazu wybrał także ofertę na energię.
Firma będzie się nastawiać na zdobywanie nowych odbiorców z grupy małych i średnich przedsiębiorstw. Dziś zdobywanie klientów z tego segmentu jest najbardziej opłacalne, bo marże na sprzedaży – mimo rosnącej konkurencji - są tu nadal dwucyfrowe.
- Ten rok może być bardzo aktywny dla takich firm jeśli chodzi o poszukiwanie korzystniejszych ofert zakupu energii. Wielu z nich kończą się umowy lojalnościowe, które podpisali z dotychczasowymi, historycznymi sprzedawcami na swoim terenie - zauważa Noga. Według jego szacunków sprzedawcę energii może zmienić około 45 tys. odbiorców biznesowych, co odpowiadałoby jednej trzeciej przedsiębiorców, którzy już się zdecydowali na taki krok od uwolnienia rynku w połowie 2007 r.
Na ilu klientów biznesowych ma apetyt Duon? – W perspektywie 2 lat chcemy osiągnąć przynajmniej 15 proc. klientów zmieniających sprzedawcę – informuje Noga.
Twierdzi, że zwiększanie wolumenu sprzedanej energii i gazu na zasadach TPA, nadal będzie istotnym czynnikiem wzrostu w całkowitych wynikach spółki. Spodziewa się że udział energii będzie bliski 50 proc.
Na razie spółka nie zamierza walczyć o aktywnie klientów indywidualnych z gospodarstw domowych, ograniczając się do oferty zamawianej przez Internet . Zdaniem Nogi wejście w ten segment przez Duon musi poprzedzić uwolnienie cen na rynku lub przynajmniej zmiany w warunkach umów kompleksowych, nie chcemy działać jak nasi konkurenci z tzw. Wielkiej Energetyki, którzy co prawda oferują umowy kompleksowe, ale reklamowane przez nich w telewizji produkty są często 30 proc. droższe niż taryfy zatwierdzone przez URE.
Przeczytaj więcej o:
dual fuel ,
Duon ,
energia ,
gaz ,
TPA ,
zmiana sprzedawcy parkiet.com
© ℗Wszystkie prawa zastrzeżone