Forum Banki +Dodaj wątek

chargeback AirBerlin - PKO BP żąda uczestnictwa w postępowaniu upadłości

Zgłoś do moderatora
Witam. Jak wiadomo AirBerlin kończy powoli swoją działalność. Zakupiliśmy bilety PRZEZ POŚREDNIKA przed 15.08.2017 a więc przed zgłoszeniem wniosku o upadłość. Parę dni temu dostaliśmy pisemnie info, że loty odwołane (miały być w listopadzie) i nie będzie zastępczych oraz, że pieniądze nie zostaną zwrócone. Rozpoczęliśmy procedurę chargeback w PKO Bank Polski, jednakże szybko dostaliśmy odmowę, gdyż bank kieruje nas najpierw do udziału w postępowaniu upadłościowym, czyli jak dobrze rozumiem - zgłoszenia swojej wierzytelności. Takie postępowanie może wg mnie trwać latami. Czy stanowisko banku jest normalne? Jakie kroki podjąć, żeby bank pozytywnie rozpatrzył wniosek chargeback? Nigdzie nie znalazłem sytuacji, żeby bank odsyłał do udziału w postępowaniu upadłościowym.
Podkreślę, że bilety kupione przez pośrednika!
W załączniku info od banku.
https://i.imgur.com/lZL7RgL.png
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl