14 sierpnia spółka opublikowała raport okresowy, za II kw. 2023 r. Pomimo tego, że jest to kolejny okres finansowy zakończony na stracie, która wyniosła 255 tys., to wartym odnotowania jest fakt, że deficyt jest wielokrotnie niższy, w porównaniu do poprzednich kwartałów, a skumulowana strata netto za pierwsze półrocze 2023 jest wciąż niższa niż średnia kwartalna strata z lat poprzednich.
Zgodnie z przewidywaniami, znaczącej poprawie uległa rentowność sprzedaży, która w ujęciu za pierwsze półrocze wynosiła 138%, w porównaniu do analogicznego okresu z roku poprzedniego. To powinno dać nieco swobody w ustalaniu konkurencyjnych cen, w celu maksymalizowania wolumenu sprzedaży i pozyskiwania rynku.
Niestety, ilość sprzedanego piwa była niższa od oczekiwań, a wynik o połowę słabszy niż w II kw. 2022, co przełożyło się na spadek przychodów ze sprzedaży o 25%. Dwa czynniki, które mogły stać za takim stanem to zanotowany wzrost średniej ceny produktu o 25% oraz wciąż obecna wysoka inflacja, która nadal utrzymuje się na dwucyfrowym wyniku, i która dyktuje nastroje konsumentów, uderzając przy tym w branżę gastronomiczną. Pośrednim czynnikiem jest także, zwiększany co roku, podatek akcyzowy na wyroby alkoholowe. Oraz nie bez znaczenia jest obserwowany trend, w którym coraz większe zainteresowanie mają piwa smakowe oraz NoLo (no alcohol, low alcohol).
Gdyby w III kw. spółce udało się zbliżyć do wyników z poprzedniego roku, a ciepłe lato tego nie wyklucza, to jest szansa, że po raz pierwszy od lat, wypracowałaby zysk netto.
W raporcie, spółka poinformowała także o sprzedaży nieruchomości w Czarnkowie, co dodatkowo pozwoli obniżyć koszty prowadzonej działalności.
Na ostatni dzień II kw. 2023, zatrudnienie wynosiło 29,9 etatu, w porównaniu z 34 etatami na początku roku fiskalnego.
Kolejny raport kwartalny przewidziany jest na 14 listopada 2023 r.