Mamy potwierdzenie - operacyjny zwrot o 180°
Szybkie liczby z raportu za 3Q 2025:
– Przychody 3Q: 943 mln zł, ale EBITDA +141,7 mln zł vs -118,4 mln zł rok wcześniej.
– Za 9M 2025 EBITDA to już 281,9 mln zł (x2,4 r/r), z czego aż 141,7 mln wygenerowane tylko w 3Q – tyle co całe I półrocze (ok. 140,2 mln).
– EBIT 3Q: +36,1 mln zł vs -329 mln zł w 3Q 2024, a wynik netto 3Q: +7,5 mln zł vs -342,6 mln zł rok temu.
– Po 9 miesiącach strata netto to już tylko -10,4 mln zł przy dodatnich przepływach operacyjnych +254,2 mln zł i stabilnej gotówce ok. 575 mln zł.
Przychody r/r jeszcze słabsze, ale wzrost względem 2Q - więcej niż liczył Jo. Operacyjnie spółka zrobiła kosmiczny postęp – 3Q pokazał, że przy obecnej strukturze kosztów ten biznes potrafi generować dodatnie wyniki.
Wniosek... IVQ operacyjnie będzie rewelacyjny. Obecnie ok. 420 składów PKP Cargo na torach.
Niech marudzą!
By the way...
dwie ważne informacje, które pokazują sytuację po ESPI z godz. 23:
1. Rada Nadzorcza NIE ZAOPINIOWAŁA POZYTYWNIE wniosku Zarządu o zezwolenie na emisję akcji - to mega pozytyw.
2. Druga kwestia - do obniżenia ceny nominalnej potrzeba 75% głosów na WZ, a PKP SA nie ma tyle. Jak to zrobią? Niemożliwe.
Rada Wierzycieli musi się dogadać i zgodzić na umorzenie części długu Spółce i rozłożenie tego na kolejne lata (bez odsetek).
Uważam, że to gra pod Radę Wierzycieli i tak ma być.
Dziękuje i dobranoc.