Zysk netto Agory wynosił w tym okresie 9,6 mln zł, o 29,9 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym czasie, podczas gdy konsensus analityków odpytanych przez agencję Reutera zakładał, że spadnie on w ujęciu rocznym o 84 proc. do 2,3 mln zł. Przychody spółki w trzecim kwartale były na poziomie rynkowych oczekiwań – wyniosły 246,8 mln zł, o 13,3 proc. mniej niż rok wcześniej, podczas gdy analitycy wskazywali, że mogą być równe 246 mln zł. EBITDA operacyjna grupy wyniosła 33,3 mln zł, o 12,1 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wpływy Agory z samych tylko reklam wynosiły w trzecim kwartale 533,8 mln zł i były o 21,3 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O 9,8 proc., do 58,5 mln zł wzrosły jednak wpływy spółki z działalności w Internecie - to jedyne reklamowe medium, które nie odnotowuje spadków wpływów z reklamy.
Według Agory narastająco po trzech kwartałach rynek reklamy był wart 4,96 mld zł, o 13 proc. mniej niż rok wcześniej, a wpływy z reklamy w sieci w tym czasie urosły o 7 proc.
W Agorze wciąż trwa wdrażanie programu poprawy efektywności operacyjnej, który ruszył w grudniu 2008 roku. W jego ramach grupa zmniejsza wydatki na reprezentację i reklamę, obniża koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników i koszty usług druku. Z końcem października grupa zakończyła zwolnienia grupowe. Do tego czasu spółka zwolniła 393 osoby. W efekcie wdrażania programu w trzecim kwartale koszty operacyjne netto grupy obniżyły się o 12,5 proc. do 234 mln zł.
Na koniec września Agora posiadała środki pieniężne w wysokości 247,8 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 125 mln zł i 122,8 mln zł zainwestowane w bezpieczne krótkoterminowe papiery wartościowe. Jej zadłużenie wyniosło 119,6 mln zł. Agora wciąż ma dostępną linię kredytową o wartości 200 mln zł.