Moim zdaniem przyrost wartości będzie minimum 5% wartosci rocznie, dochodzą wydarzenia światowe takie jak dodruk, małe kryzysy i może to skutkować naery 15-20% zwyżką ceny.
Na powrót na poziom poniżej 1500$ raczej bym nie liczył.
Jeżeli chcesz zachować wartość pieniądza i nie chcesz spekulować na giełdzie sugestia opakowania 50% wolnych środków wydaje się być bardzo rozsądna.
Bitcoina traktuję jak powietrze.
Nie znam się i nawet nie chcę poznać .
Nawet jak weźmiesz tylko samą wartość emocjonalną to złoto wywołuje chęć posiadania od 6000 lat, a bitcoin od 10.
Nawet nie wiem do czego służy, a złoto ma szerokie zastosowanie.
Ostatnio nawet w budownictwie.
dokładnie tak, inwestują w złoto trzeba też pamiętac że przy jakiejś niedobrej sytuacji w kraju jesteśmy uwiązani do miejsca bo z takim towarem zdejmie nas pierwsza bramka albo celnik. jest to jakieś ograniczenie ale uważam że warto nie tyle inwestować w złoto ale nabywać je jako ubezpieczenie/ przechowanie wartości
Przede wszystkim trzeba uwzględnić wiele czynników personalnych , tzn wiek , zatrudnienie, aktywność zawodowa.
Jeżeli np tak jak ja jesteś po 40tce i osiągnąłeś w życiu zawodowym to co chciałes i nie masz zamiaru się rozwijać ( no bo przecież nie wezmę samochodów, domów itp do grobu) to chyba warto 50% w to wpakować, nawet po cenie zbliżonej do obecnej.
W końcu chcesz żeby twoje oszczędności nie traciły na wartości.
Jeżeli jesteś młodszy to nie wiem, zależy od tego czy już masz gdzie mieszkać itp, jeżeli jesteś emerytem to nawet 90%.
W końcu nasz z czego żyć, a tych pieniędzy będziesz potrzebował za 5-10 lat.
Trudno doradzić , za mało szczegółów, nie wspomnę już że pomiędzy 10 tysiącami i milionem jest spory rozstrzal.
Też po 40stce tak pieniądze mają być przechowane na czas niepewny w ekonomii, a to co się teraz dzieje może potrwać kilka lat, zdaję sobie sprawę że to zamrożenie kasy, lepiej by było aby ta kasa krazyła i zarabiała :D