• Ceny paliw, Maxy, polityka - kiedy zrozumiecie że to nie ma znaczenia? Autor: ~BOA [95.49.138.*]
    Kiedy w końcu inwestorzy zrozumieją, że  ceny ropy, uziemienie Maxów, zamachy w Tunezji, kary za łamanie ciszy nocnej w Paryżu, powstanie Ryanair Sun itp. ma MINIMALNE przełożenie na wyniki Enter Air. W historii Entera, zawsze tego typu okoliczności miały, mają i będą mieć miejsce. Nie ma to jednak przełożenia na wynik, który systematycznie jest coraz lepszy. 

    Albo inaczej nawet jeśli ma to znaczenie, to w zeszłym roku wynik był również niższy z powodu jednorazowych zdarzeń. Wpływ zdarzeń z tego roku, nie zmieni tego że zysk znowu będzie REKORDOWY. Kupując/sprzedając akcje po tego typu informacjach zwyczajnie się OŚMIESZACIE.

    Enter powiększa flotę i w 2019 będzie latać na rekordowej liczbie samolotów.  Barierą rozwoju floty są sprawy systemowe - zatrudnienie pilotów, mechaników, ułożenie rozkładów, wykonanie przeglądów, otrzymanie slotów. Sprawa z Maxami jest wręcz korzystna. Enter w miejsce 737MAX bierze dodatkowe 737-800 oraz podwykonawców. Sezon będzie latał na planowanej liczbie samolotów - maksymalnej jaką są w stanie zagospodarować. A dodatkowo dostanie odszkodowanie za 2 maszyny ekstra, które będą stały na ziemi i będąc sprawne nie mogłby być w pełnie wykorzystane z powodów wcześniej wspomnianych barier. Mamy dzięki temu EKSTRA ZYSK! Nie wspominam Wam nawet o tym że Enter korzysta wspomagając przewoźników rozkładowych, którzy mają uziemioną flotę.
  • Re: Ceny paliw, Maxy, polityka - kiedy zrozumiecie że to nie ma znaczeni Autor: ~Boa [5.184.21.*]
    https://www.pasazer.com/mobi/news/42303/icelandair,140,milionow,dolarow,odszkodowania,od,boeinga.html

    A Maxy ciągle stoja :) Prawdopodobnie lepiej dla Ent jak by stały jeszcze przez zimę. Zgodnie z tym co napisałem, nie wywalać ani nie kupować na pałę. Zima będzie rekordowa pod względem przychodu co nie jest zaskoczeniem w przypadku Entera
  • Re: Ceny paliw, Maxy, polityka - kiedy zrozumiecie że to nie ma znaczeni Autor: ~Góra [77.252.99.*]
    Oczywiście, że to nie ma większego znaczenia, ważne ją faktyczne wyniki i dziś je poznamy.
  • Re: Ceny paliw, Maxy, polityka - kiedy zrozumiecie że to nie ma znaczeni Autor: ~Wzrosty [89.64.18.*]
    tak, tak
  • Re: Ceny paliw, Maxy, polityka - kiedy zrozumiecie że to nie ma znaczeni Autor: ~Raport [89.64.18.*]
    opublikuja raport, bedzie wszystko jasne i beda wzrosty
  • Re: Wywiad z Członkiem Zarządu: Autor: ~BOA [95.49.83.*]
    Wywiad z Członkiem Zarządu:

    link 
    link 

    Jeśli ktoś śledzi forum nie ma tu niczego zaskakującego. Przychody za 2019 powinny przekroczyć 1,5 miliarda, upadek Thomas Cook nie ma wpływu na wyniki za 2019(choć może uda im się przejąć coś po nich w przyszłym roku), latania dużo (ciężko o dodatkowe rejsy po Neckerman nawet w zimę). Jest zapowiedź że chcieliby płacić wyższą dywidenddę i będzie odszkodowanie za MAXY. Na przyszły rok chcą dobrać 2 samoloty (co jeśli wrócą Maxy i utrzymają flotę podwykonawców da sezon na dodatkowych 4 maszynach czyli łącznie będzie 29 sztuk ).

    Dla równowagi jest trochę narzekania na wzrost kosztów: " wszyscy podnoszą nam opłaty i podatki, traktując lotnictwo jako najłatwiejsze źródło dochodów budżetowych"
  • Re: Wywiad z Członkiem Zarządu: Autor: ~Góra [77.252.99.*]
    Dokładnie tak, czyli został potwierdzone to co już wiedzieliśmy, że spółka stabilnie kontroluje swoją cześć rynku i jeśli to będzie możliwe będzie zagarniać większą cześć. Sukcesywnie będą umacniać się na rynku Polskim, ale także po przez restrukturyzację szwajcarskich linii charterowych mają zamiar zagarnąć dużą cześć rynku europejskiego. Tak trzymać dalej.
  • Re: Wywiad z Członkiem Zarządu: Autor: ~Wzrosty [77.252.99.*]
    Stabilnie, ale rośnie.
  • Re: Wywiad z Członkiem Zarządu: Autor: ~Góra [77.252.99.*]
    Mały przystanek przed kolejnym szczytem :)
  • Nowa umowa z Tui Autor: ~BOA [37.47.32.*]
    Enter podpisał aneks i nową umowę z Tui. Nie mam jak teraz tego sprawdzić ale według artykułu że Strefy Inwestorow jest wyższa o 6% (Analizy Prezesa napisał że o 12%). Dodatkowo sezon zimowy dostał aneks zakładający podwyższenie umowy o 41%.


    https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20191018/enter-air-przedluzyl-wspolprace-z-tui-poland-o-kolejne-dwa-lata
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~Góra [77.252.99.*]
    Według mnie to bardzo dobre info. Sezon zimowy jeśli będzie generował większe zyski w o 41% to nie mam nic przeciwko. W sezonie letnim wzrost nawet o 6% czy 12% to sporo, bo jednak sezon letni jest dużo bardziej obłożony i przez to ciężej wygospodarować dodatkowe miejsca dla kolejnych klientów. Ilość maszyn jest dość ograniczona, choć Enter dba o to by spełnić oczekiwania swoich klientów np. zamawia nowe samoloty + wypożycza od innych linii w atrakcyjnych cenach.
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~BOA [5.184.22.*]
    Góra naganiaj bo tu inaczej się nie da. Te inwestorskie ameby opanowały do mistrzostwa wyszukiwanie iracjonalnych powodów do sprzedaży akcji. Siedzę w branży od kilkunastu lat Na GPW jestem od 2005 i nie mam pojęcia jaka przyczynę znalezli tym razem!

    W zeszłym roku zysk netto za 3 kwartał wynosił 63 mln. Analizy prezesa w tym roku obstawił 45 mln bojąc się wplywu różnić kursowych. Chętnie się założyć o dobrą szkocką że zysk będzie rekordowy i przekroczy 65mln zł. Dolar spada, więc nawet jak się pomyle to zapowiada się piekny 4 kwartał, Wszystko się w nim odrobi i to z nawiazką. Drogi dolar w sezonie i tani w zimie to dla Entera sytuacja IDEALNA (płatności za wysoki sezon będą przelane w USD a po sezonie spadna zobowiązania). Da to C/Z bliskie 4.

    Kolejne powody: Greg (Prezes) w wywiadzie powiedzial, żeby spodziewać się znacząco większej dywidendy.

    Konkurencja - Smartwings ma dużo Maxów i nie jest takie pewne czy przetrwa ich uziemnienie. Ten sezon nam oddali walkowerem wycofując się ze wszystkich rejsów z których mogli. 2 uziemnione Maxy Entera nie zagrazaja funkcjonowaniu linii, a jednocześnie wkrótce pozwolą uzyskac przyjemne odszkodowanie.
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~BOA [5.184.22.*]
    Góra naganiaj bo tu inaczej się nie da. Te inwestorskie ameby opanowały do mistrzostwa wyszukiwanie iracjonalnych powodów do sprzedaży akcji. Siedzę w branży od kilkunastu lat Na GPW jestem od 2005 i nie mam pojęcia jaka przyczynę znalezli tym razem!

    W zeszłym roku zysk netto za 3 kwartał wynosił 63 mln. Analizy prezesa w tym roku obstawił 45 mln bojąc się wplywu różnić kursowych. Chętnie się założyć o dobrą szkocką że zysk będzie rekordowy i przekroczy 65mln zł. Dolar spada, więc nawet jak się pomyle to zapowiada się piekny 4 kwartał, Wszystko się w nim odrobi i to z nawiazką. Drogi dolar w sezonie i tani w zimie to dla Entera sytuacja IDEALNA (płatności za wysoki sezon będą przelane w USD a po sezonie spadna zobowiązania). Da to C/Z bliskie 4.

    Kolejne powody: Greg (Prezes) w wywiadzie powiedzial, żeby spodziewać się znacząco większej dywidendy.

    Konkurencja - Smartwings ma dużo Maxów i nie jest takie pewne czy przetrwa ich uziemnienie. Ten sezon nam oddali walkowerem wycofując się ze wszystkich rejsów z których mogli. 2 uziemnione Maxy Entera nie zagrazaja funkcjonowaniu linii, a jednocześnie wkrótce pozwolą uzyskac przyjemne odszkodowanie.

    Trzeba być opóźnionym w rozwoju neandertalczykiem żeby w takiej sytuacji myśleć o sprzedaży !
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~kapitan-wrona [185.39.161.*]
    kurs sporo urósł w tym roku stąd też lekka zadyszka.

    jedno jest pewne -jak poleci info o odwieszeniu maxów kurs mocno urośnie -i nie dlatego że wznowią latanie nimi tylko dlatego że złożą roszczenie o odszkodowanie, po cichu mówi się o kwocie 4-6mln $ za kazdy samolot na miesiąc.

    do końca roku od uziemienia kwota byłaby w granicach 300-450mln zł za 2samoloty

    nawet gdyby miało się okazać że będzie to tylko połowa tej kwoty to i tak dodatkowy zysk byłby wyższy niż za cały rekordowy.

    ale o tym pewnie dowiemy się w styczniu

  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~Góra [77.252.99.*]
    Co ja mogę, uświadamiam naszych współbratymców, że tu będzie jeszcze 3 cyfrowo na kursie, może nie w tym roku ale bardzo możliwe że w kolejnym. Nie ma żadnych negatywnych przesłanek, firma rozwija się i podbija kolejne rynki.
    Jedyne wytłumaczenie aktualnej sytuacji jest ubijanie kursu w celu kupienia w lepszej cenie akcji.
    Pamiętajmy, że na przełomie listopada/grudnia będzie raport za III kwartał, który w mojej ocenie będzie również rekordowy i na pewno będzie większy zysk, bo lipiec, sierpień i wrzesień to szczyt sezonu.

  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~Wzrosty [77.252.99.*]
    Widzę tu bardzo rozsądne i uzasadnione wypowiedzi, ja na pewno nie wychodzę teraz. Zostaję z wami na pokładzie naszego nowiusieńkiego "promu kosmicznego" i lecę z wami w KOSMOS. Ludzie poczytajcie trochę komunikatów, chociaż z ostatniego roku, nie znajdziecie nic niepokojącego. Popatrzcie na wykres kursu, trend wzrostowy nie wyhamował, po prostu musimy zatankować i lecimy dalej.
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~haha [77.252.99.*]
    To co, lecim?
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~Wzrosty [77.252.99.*]
    Jeszcze tankowanie, ale już niedługo, bardzo niedługo, już za chwilę >>>
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~am_am [77.252.99.*]
    trzeba zjeść tych opornych, ja już gryza wziąłem, ktoś chętny na kolejnego?
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~haha [89.64.19.*]
    Ładne kęsy dziś idą ;)
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~Slawek [94.254.211.*]
    https://www.rp.pl/Lotnictwo/310259909-RZECZoBIZNESIE-Andrzej-Kobielski-Mamy-juz-blisko-polowe-rynku-czarterow-w-Polsce.html
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~Góra [77.252.99.*]
    Bardzo ciekawy artykuł. Firma stawia na stabilizacje swojej pozycji lidera na rynku Polskim i wykraja sobie kawałem torta z rynku europejskiego.
  • Re: Nowa umowa z Tui Autor: ~Wzrosty [89.64.17.*]
    Spółka rośnie, jej udział w rynku Polskim i Europejskim rośnie, to i kurs będzie rósł.
[x]
ENTER -0,33% 30,00 2022-01-21 16:22:45
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.