W II kw było 1130 tys. PLN zysku netto, przychody III kw wzrosły o ok 650 tys. PLN względem II, zatem oczekiwanie na zysk netto w III kw na poziomie 1,6-1,7 mln PLN jest nieracjonalne. Koszty pewnie też wzrosły o np. 300 tys., trzeba zapłacić podatek od różnicy (650 tys-300 tys) czyli - 350*19% =~ 70 tys. Zatem racjonalnie jest zakładać coś ok 1 400 tys netto w III kw, co jest świetnym rezultatem i super progresem.
W żadnym komunikacie, w prospekcie, raporcie, konferencji wynikowej, webinarze, nie było o tym słowa, a śledzę od debiutu. Wyniki rok temu też na taki efekt nie wskazywały, przychody wtedy rosły.
Dopiero jak prezes dokupił w wakacje to dopiero podczas wywiadu post factum nagle się okazało "ahh tak, to przecież efekt wakacji - taka specyfika".
Tja... a to robiąc analizę fundamentalną analizuje się tylko spółkę? Bez analizy sektorowej? Poza tym prezes mówił na webinarze bodajże w sierpniu, albo wrześniu, że spadki spowodowane udzieleniem darmowych kont Ukrainie oraz wakacjami. W całym marketingu wakacje i I kwartał to najgorsze okresy w roku, żniwa są w IV kwartale
gdzie ty pracujesz, że takie wpisy tworzysz? cały świat ma wakacje w III kwartale i w wielu firmach NIC się w tym czasie nie dzieje. kto będzie dokonywał zakupu usługi, jak najpierw ktoś z usług na urlopie, potem z finansów, potem prawnik, a na końcu IT mówi, że jedzie na tydzień nad morze. od października wszystko (w normalnych warunkach) zaczyna się kręcić z powrotem. teraz mamy kryzys, ale firma nie sprzedaje na tyle drogich usług, by akurat na tym ktoś miał robić duże cięcia. raczej można śmiało pakować pakiety do portfela (raczej tego lonterm, żeby nie było)