Rząd planuje w najbliższych 12 latach tylko w infrastrukturę drogową i kolejową zainwestować ok. 500 mld zł, na które składa się blisko 300 mld z planów budowy dróg, 130 mld na Centralny Port Komunikacyjny (CPK) i ok. 70 mld zł inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. To oznacza, że tylko w dwóch obszarach infrastruktury chce wydać znacznie więcej i w czasie o połowę krótszym niż przez ostatnie 25 lat" - dodaje w rozmowie Malepszak, ekspert rynku transportowego i były prezes CPK.
Gazeta podkreśla, że problemem będą zwłaszcza braki kadrowe. W okresie kumulacji robót w latach 2017-2019 na budowach brakowało 100-150 tys. pracowników, ale po 2021 r. skala inwestycji ma być dużo większa.
a ty jakbyś łoglądoł misia to byś wiedział ,że akcjonarusz ma działkę od procenta przerobu więc im pracownik droższy tym mamy co??????????????? wicyj momo wincyjjjjjjj kasy z dywidendy chopie stać cię tera na koniaczek?
1.PKP PLK otrzyma z budżetu 5,2 mld zł, z czego 4,5 mld zł na remonty
chyba juz zapomli o ty kasie 4,5 mld zł . właśnie z ty kasy bydzie na olsZtyn 470 mln zł kontrakcik
2. KPO już w listopadzie nemce odblokują kase na kolej na kolej 2 mld Euro 9 mld zł
E2.1. Zwiększenie konkurencyjności sektora kolejowego E2.1.1. Modernizacja linie kolejowych (krajowe, regionalne) – środki wspierające realizowany Krajowy Program Kolejowy. Realizacja w ramach wskazanych projektów. MI 2 676,mld euro w tym na inwestycje 2 093,0 mld Euro E2.1.2. Modernizacja taboru kolejowego (krajowy, regionalny) Realizacja w ramach wskazanych projektów oraz w procedurze konkursowej MI 398,0
E2.1.3. Inwestycje w projekty intermodalne. Realizacja w formule konkursowej. MI 185,0
PKP PLK zakładało początkowo, że w 2021 roku uda się jej ogłosić postępowania przetargowe na kwotę ok. 16,5 mld zł. Z późniejszych informacji prasowych wynikało, że kwota ta ma być niższa i wynieść ok. 10 mld zł, z czego większość postępowań miała przypaść na IV kwartał. (ale że ryży mąci nasłany przez nemce, to trza czekać kilka tygodni aż zmięknie im rura bo ryży cic nie może ).
3.Czeka nas kumulacja na kolei. Na torach leży aż 41 mld
Prognozę rozwoju sytuacji na rynku budownictwa kolejowego dobrze obrazują liczby. W latach 2021-2023 nakłady inwestycyjne mają wynieść kolejno: 11,3; 15,4; 14,1 mld zł. Tymczasem najwyższe dotychczasowe wydatki zrealizowane to te z roku 2019, wynoszące 9,1 mld zł.
itd itp. A on wali kloce aż boki się zrywają ze śmiechu. Ale jak to pajac ma zadanie klauna to wali
bardzo mnie pocieszyłeś, że jak droższy pracownik o którego trudno, to akcjonariuszom lepiej - no, może ..;) jest info na stooq idę po brandy, z cognac'kiem poczekam - chyba, że taniej będzie konjak