W pierwszym kwartale tego roku Wielton zwiększył o jedną czwartą wolumen sprzedaży i o jedną trzecią przychody. To przede wszystkim zasługa odbudowy popytu na pojazdy użytkowe. Rosnący popyt pozwala spodziewać się dalszych wzrostów.
- Grupa Wielton sprzedała 5243 naczepy, przyczepy i zabudowy, co oznacza wzrost o 26 proc.
- Przychody grupy wzrosły o 34 proc. i wyniosły 633,018 mln zł.
- Zysk netto wynosi 18,752 mln zł – przed rokiem była strata.
„Co prawda odnotowane wzrosty na poszczególnych rynkach są na zróżnicowanym poziomie, ale utrzymujący się trend wyraźnie wskazuje na odbudowę branży transportowej i wzrost zapotrzebowania na nasze produkty. Do głównych przyczyn tego pozytywnego zjawiska należy zaliczyć efekt odłożonego popytu po okresie pandemii. Ponadto, transport samochodowy, będący jednym z podstawowych środków lądowego przewozu towarów, nieustannie rośnie w siłę po okresie kryzysowym, stale rozwijając i unowocześniając swój tabor” – napisał w komentarzu do wyników Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Wielton.
Według Pawła Szataniaka wolumeny sprzedaży zostały nie tylko „odbudowane po okresie pandemii, ale w większości powróciły do poziomów zbliżonych do uzyskanych w 2019 roku”. W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku niemal podwoiła się sprzedaż na rynku Europe środkowej i Wschodniej. Sprzedaż na rynek włoski zwiększyła się o 59-7 proc., w Polsce o 38,1 proc., a we Francji o 31,5 proc. W sumie wolumen sprzedaży zwiększył się o ponad jedną czwartą. Grupa sprzedała 5243 naczepy, przyczepy i zabudowy.
Czytaj także:
Wielton bierze kurs na automatyzację i cyfryzacjęNajwiększy udział w sprzedaży miały naczepy uniwersalne (40,1 proc.), których sprzedano 2 103 – to wzrost rok do roku o 58,2 proc. Naczep wywrotek sprzedano 840 sztuk, o 24,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Stanowiły one 16,0 proc. całego wolumenu. Na trzecim miejscu znalazły się naczepy furgonowe – sprzedaż na poziomie 612 sztuk (wzrost sprzedaży o 26,4 proc.).
Rynki zagraniczne rosną szybciej niż krajowy
Przychody grupy wyniosły 633,018 mln zł, co oznacza wzrost o 34,0 proc. rok do roku. Główną część przychodów Grupy (92,2 proc.) stanowiły przychody z tytułu sprzedaży produktów: 583,754 mln zł (wzrost o 32,5 proc.). Przychody na polskim rynku ukształtowały się na poziomie 132 614 tys. zł (wzrost o 56 proc.), co stanowiło 20,9 proc. przychodów Grupy ogółem. Na rynkach zagranicznych uzyskano przychody w wysokości 500,404 mln zł, o 29,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Koszty operacyjne Grupy wzrosły o 29,2 proc., do 605,787 mln zł.