• Kardiolog: objawy COVID-19 mogą imitować zawał serca Autor: ~wuj [94.251.235.*]
    Dość często w przebiegu tej infekcji pojawiają się powikłania zakrzepowo-zatorowe, o których ostatnio wiele słyszymy w mediach. Mogą się one różnie objawiać. Jedną z manifestacji klinicznych jest zatorowość płucna. Jest to choroba, w przebiegu której dochodzi do zamknięcia tętnicy płucnej albo jej odgałęzień przez skrzepliny. Nieleczona lub nierozpoznana jest bardzo niebezpieczna, stanowi zagrożenie życia. Objawy mogą być bardzo podobne do tych w przebiegu COVID-19, występuje nagła, silna duszność, bóle w klatce piersiowej czy suchy kaszel. Uważa się, że nawet u 1/3 chorych z ciężkim przebiegiem COVID-19 leczonych na oddziałach intensywnej terapii, może dojść do różnego rodzaju powikłań zakrzepowo-zatorowych, w tym również do zatoru płucnego.

    https://www.medonet.pl/koronawirus-pytania-i-odpowiedzi/objawy-koronawirusa,kardiolog--objawy-covid-19-moga-imitowac-zawal-serca,artykul,42497872.html

    Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że 1-MNA jest endogennym aktywatorem prostacykliny i może regulować procesy zakrzepowe i zapalne przebiegające w układzie sercowo-naczyniowym.
    Przeciwzakrzepowe właściwości 1-MNA wynikają z jego zdolności do stymulacji komórek śródbłonka. Mechanizm ten związany jest z uwalnianiem prostacykliny PGI2 na drodze zależnej od cyklooksygenazy 2 (COX-2). Endogenna prostacyklina jest odpowiedzialna m.in. za działanie przeciwzakrzepowe i przeciwmiażdżycowe. Jej niedobór powoduje wzmożoną agregację płytek krwi i tworzenie się zakrzepów w tętnicach.

  • Re: Kardiolog: objawy COVID-19 mogą imitować zawał serca Autor: ~WTF [178.43.242.*]
    czyli samo tylko białko, podawane m.in. w szczepionkach powoduje uszkodzenie naczyń?!
  • Re: Kardiolog: objawy COVID-19 mogą imitować zawał serca Autor: ~wuj [94.251.235.*]
    Niektórzy eksperci, w tym Andreas Greinacher z Uniwersytetu Medycznego w Greifswald (UMG) podejrzewają, że osoby zaszczepione wytwarzają podczas reakcji immunologicznej określone przeciwciała, które aktywują płytki krwi, co prowadzi w konsekwencji do zakrzepów.
  • Re: Kardiolog: objawy COVID-19 mogą imitować zawał serca Autor: ~wuj [94.251.235.*]
    Szczepienie AstraZeneką może spowodować rzadki rozwój zakrzepowej małopłytkowości, w której pośredniczą przeciwciała aktywujące płytki. Mechanizm incydentów jest bardzo podobny do małopłytkowości wywołanej przez heparynę.
    Z uwagi na brak w historii pacjentów przyjmowania heparyn, nowe powikłanie nazwano VITT (vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia), czyli immunologiczną zakrzepicą z trombocytopenią indukowaną szczepionką.

    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce,zakrzepica-i-maloplytkowosc-po-szczepionce-na-covid-19--skad-sie-biora-,artykul,99369726.html

    więc warto chyba rozważyć podawanie 1-MNA przy szczepionkach - nowe wskazanie
[x]
PHARMENA -1,88% 6,28 2022-05-26 13:29:20
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.