• Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Merlin [84.40.235.*]
    Czy jest szansa na ograniczenie strat i trwałe zyski tu, pytam doświadczonych w branży?
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Super [37.248.172.*]
    Jest szansa
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~DyżurnyRuchu [83.0.184.*]
    Co wynika z ostatnich decyzji OT Logistics?
    1. Redukcja dzierżawy w Świnoujściu
    • Spółka ogranicza dzierżawiony teren o 40%, co pozwala zaoszczędzić ponad 20 mln zł rocznie.
    • Mimo zmniejszenia powierzchni, zdolności operacyjne portu są i tak większe niż realne potrzeby (5 mln ton możliwego przeładunku przy 2 mln ton faktycznego ruchu).
    • To sygnał, że firma nie wykorzystuje pełnego potencjału portu i nie widzi potrzeby utrzymywania większej infrastruktury.

     Wniosek: Oszczędności są racjonalne, ale za nimi stoi niska aktywność operacyjna, która może wynikać z pogorszenia koniunktury lub problemów z pozyskiwaniem zleceń.

    Aneks do umowy kredytowej
    • Spółka przedłużyła kredyt obrotowy (30 mln zł) i linię gwarancyjną (5 mln zł).
    • Zrezygnowała z kredytu handlowego (10 mln zł), którego wcześniej prawie nie używała.
    • Kredyt ma służyć finansowaniu bieżącej działalności i inwestycji.
     Wniosek: Przedłużenie kredytu sugeruje, że firma potrzebuje płynności finansowej i nie generuje wystarczających nadwyżek z działalności operacyjnej. Sam fakt korzystania z kredytów to nic złego, ale utrzymywanie kredytu obrotowego jako „bezpiecznika” może świadczyć o napiętej sytuacji finansowej.

    Terminal paliwowy? Opóźnienie i zmiany
    • Firma nie rezygnuje z projektu, ale musi szukać nowej lokalizacji.
    • Trwają analizy, ale nie ma konkretów – to oznacza ryzyko opóźnień i wzrostu kosztów inwestycji.
     Wniosek: Projekt jest na razie w zawieszeniu. W obecnej sytuacji trudno stwierdzić, kiedy i w jakiej skali będzie realizowany.

    Obiektywna ocena ogólna
    Czy firma ma problemy?
    Nie można powiedzieć jednoznacznie, że OT Logistics jest w kryzysie, ale:
    • Optymalizacja kosztów i ograniczanie działalności (mniejsza dzierżawa) wskazują na spadek aktywności i/lub potrzebę ratowania rentowności.
    • Utrzymanie kredytowania sugeruje, że firma nie jest całkowicie samowystarczalna finansowo.
    • Brak postępów w inwestycji paliwowej to znak, że priorytetem stało się utrzymanie płynności, a nie rozwój.

    Można to zinterpretować jako działania obronne, a nie rozwojowe.

    Podsumowanie w jednym zdaniu:

    OT Logistics podejmuje rozsądne, ale zachowawcze decyzje, które świadczą o trudniejszym okresie – firma raczej stabilizuje

    sytuację niż planuje ekspansję.

    Profil ryzyk i szans OT Logistics
    (stan na sierpień 2025)

     Szanse (możliwości rozwoju lub stabilizacji)

    1. Znaczące oszczędności z redukcji dzierżawy
    2. Ponad 20 mln zł rocznie oszczędności pozwoli poprawić rentowność, szczególnie przy niskich przeładunkach.
    3. Dalsza możliwość działania w Świnoujściu bez utraty zdolności operacyjnej
    4. Nawet po redukcji terenu terminal może obsłużyć 5 mln ton rocznie, a obecnie obsługuje tylko 2 mln ton – jest zapas mocy.
    5. Utrzymana współpraca z dużym bankiem (Bank Handlowy)
    6. Kontynuacja kredytu i linii gwarancyjnej oznacza, że bank nadal ufa firmie, co daje podstawy do dalszego finansowania działalności i inwestycji.
    7. Elastyczność w podejściu do inwestycji (terminal paliwowy)
    8. Choć opóźniony, projekt nie został anulowany – firma szuka nowych rozwiązań, co może przynieść lepsze dopasowanie do rynku lub warunków lokalnych.
    9. Możliwość aktualizacji strategii rozwoju
    10. Przegląd strategii do 2026 r. może pozwolić firmie realnie dostosować plany do obecnych warunków rynkowych.

     Ryzyka (zagrożenia dla działalności lub wyników)

    1. Niska aktywność operacyjna (tylko 2 mln ton przeładunków rocznie)
    2. Tak niski wolumen może oznaczać problemy z popytem, konkurencją lub ograniczeniami operacyjnymi.
    3. Utrzymywanie finansowania dłużnego na bieżącą działalność
    4. Konieczność dalszego korzystania z kredytu obrotowego sugeruje, że firma może nie generować wystarczającej gotówki z działalności podstawowej.
    5. Zatrzymanie lub opóźnienie inwestycji (terminal paliwowy)
    6. Ryzyko utraty przewagi konkurencyjnej lub potencjalnych źródeł przyszłych przychodów.
    7. Zmniejszenie infrastruktury może ograniczyć elastyczność w przyszłości
    8. Jeśli popyt wzrośnie, odzyskanie utraconych terenów może być trudne lub kosztowne.
    9. Brak jasnej informacji o długoterminowym planie działania
    10. Przegląd strategii dopiero zapowiedziany – brakuje przejrzystości co do planów firmy po 2026 r.

     Wniosek końcowy: balans szans i ryzyk

    OT Logistics znajduje się w okresie restrukturyzacji i dostosowania, z naciskiem na poprawę rentowności i utrzymanie płynności. Firma nie znajduje się w stanie kryzysowym, ale mierzy się z niższą skalą działalności i ograniczonym potencjałem rozwoju w krótkim terminie.

    - Perspektywa krótkoterminowa (6–12 miesięcy): ostrożna stabilizacja. !!!

    - Perspektywa długoterminowa (2–3 lata): zależna od inwestycji, poprawy przeładunków i przemyślanej aktualizacji strategii. !!!!

    Jest CIĘŻKO.... przez dłuższy czas ŚWINOUJŚCIE było po prostu PUSTE.

    PORT SZCZECIN ---->>> spora konkurencja , po odremontowaniu i pogłębieniu nabrzeży ZA nasze pieniądze itd (NIEMCY)
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Fan [178.21.154.*]
    to wygenerowane przez AI?

    Dla mnie sytuacja jest dosyć prosta - póki co nie ma za bardzo roboty dla nich. Węgiel umarł, agro chyba też kiepsko idzie. Reszta asortymentu nie jest w stanie wygenerować takich wyników jak sprzed paru lat.
     
    Fajnie, że się optymalizują kosztowo, ale to nie zwiększy przychodów. Z komunikatów spółki wybrzmiewa w mojej opinii przygotwywanie się na trudne otoczenie gospodarcze, które już jakiś czas trwa (1-2 lata?) i nie wiadomo ile będzie jeszcze trwać. Spółka sama chyba nie wie. Przynajmniej jak to wszystko tak odczytuję.

    Tu się musi wydarzyć coś dużego i w miarę globalnego w mojej opinii - coś z Ukrainą, znowu jakiś kryzys energetyczny (węgiel), jakieś sankcje/krachy dot. zboża etc. żeby spółka znowu poleciała do nieba. Bez tego, w najlepszym wariancie będzie powolne odbudowywanie przychodów, w najgorszym - dalszy zjazd i optymalizowanie (czyt. zwijanie) działalności.

    To tylko moja interpretacja sytuacji.
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Fan [178.21.154.*]
    Przez "zwijanie" działalności nie mam oczywiście na mysli żadnej likwidacji ani nic podobnego. Chodzi po prostu o zmniejszanie jej zakresu, zasięgów, skali etc.
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~DyżurnyRuchu [91.150.218.*]
    OT Logistics zawarł porozumienie dot. rozwiązania umowy na rozbudowę terminala AGRO

    publikacja
    2025-07-29 13:22
    OT Logistics zawarł porozumienie z OT Port Świnoujście oraz Pol Invest Projects dotyczące rozwiązania umowy na realizację rozbudowy terminala AGRO - poinformowała spółka w komunikacie.

    Umowa, zawarta 20 listopada 2023 r., dotyczyła realizacji inwestycji polegającej na zaprojektowaniu i wybudowaniu kompletnej linii technologicznej do przeładunku i magazynowania produktów agro.
    "Zawarcie porozumienia jest wynikiem konieczności dostosowania formuły realizacyjnej inwestycji do zmieniających się uwarunkowań rynkowych i finansowych, w szczególności potrzeby zmiany struktury finansowania. Porozumienie określa zasady rozliczenia dotychczas wykonanych robót oraz przewiduje, że emitent przejmie od OTPŚ prawa i zobowiązania wynikające z umowy w zakresie wyprodukowania i dostawy niektórych elementów planowanej infrastruktury technologicznej" - podano w komunikacie.
    Łączne zobowiązanie spółki wynikające z zawartej umowy przejęcia praw i zobowiązań względem OT Portu Świnoujście (OTPŚ) oraz Pol Invest Projects wynosi 2,3 mln euro netto.
    Wskazano, że czasowe zatrzymanie realizacji inwestycji jest elementem Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej OTPŚ, nad którego opracowaniem pracuje Zarząd OT Portu Świnoujście.
    "Aktualnie trwają prace nad dostosowaniem nowej struktury finansowania, która pozwoli na zapewnienie kontynuacji i ukończenia inwestycji w nowym modelu operacyjnym. Emitent pozostaje zaangażowany w realizację tej inwestycji jako kluczowego elementu rozwoju portu w Świnoujściu. Ostateczna decyzja o kontynuacji inwestycji będzie uzależniona od wyniku powyższych prac i warunków rynkowych" - dodnao.
    Poinformowano, że w związku z zakończeniem obowiązywania umowy,

    OT Logistics przeprowadzi przegląd i ewentualną aktualizację Strategii Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 roku. (PAP Biznes)

    kolejne dobre wiadomości.....

    1- Opóźnienie strategicznej inwestycji
    Terminal AGRO mógłby być ważnym aktywem zwiększającym konkurencyjność portu – opóźnienie jego budowy to utrata potencjalnych przychodów i przewagi rynkowej.

    2- Koszty zerwania lub restrukturyzacji umowy
    Choć spółka przejmuje tylko część zobowiązań (2,3 mln euro), to są to nadal realne koszty bez natychmiastowych korzyści.

    3- Niepewność co do realizacji projektu
    Brak konkretów na temat nowej struktury finansowania i operacyjnego modelu może budzić niepokój wśród inwestorów i interesariuszy.

    4- Potrzeba aktualizacji strategii do 2026 r.
    To może być oznaką, że wcześniejsze założenia strategiczne były zbyt optymistyczne lub niedostosowane do rzeczywistości.

  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Premier [37.47.125.*]
    Chłopie na co ty patrzysz i liczysz oni nie mają pieniędzy na nic zalegają z opłatami towaru jak na lekarstwo wyprzedają dobry sprzęt w termminalach nawet co poół roku temu dotarł do terminala. Wy chyba żyjecie w świecie baśni. Niedawno startowali po BTZ w Gdyni z pusta kasa i co??
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~xyz [93.159.58.*]
    Strasznie ubolewam że wpisy na forum są anonimowe... a oczernianie spółek nie jest karane paragrafami... chcesz opluć spółkę załącz link do danych które to potwierdzą z wiarygodnego źródła... cała reszta to rynsztok tego forum...
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~DyżurnyRuchu [91.150.218.*]
    Dnia 2025-08-08 o godz. 16:03 ~xyz napisał(a):
    > Strasznie ubolewam że wpisy na forum są anonimowe... a oczernianie spółek nie jest karane paragrafami... chcesz opluć spółkę załącz link do danych które to potwierdzą z wiarygodnego źródła... cała reszta to rynsztok tego forum...

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

    OT Logistics zawarł porozumienie dot. rozwiązania umowy na rozbudowę terminala AGRO

    publikacja
    2025-07-29 13:22

    OT Logistics zawarł porozumienie z OT Port Świnoujście oraz Pol Invest Projects dotyczące rozwiązania umowy na realizację rozbudowy terminala AGRO - poinformowała spółka w komunikacie.

    Umowa, zawarta 20 listopada 2023 r., dotyczyła realizacji inwestycji polegającej na zaprojektowaniu i wybudowaniu kompletnej linii technologicznej do przeładunku i magazynowania produktów agro.
    "Zawarcie porozumienia jest wynikiem konieczności dostosowania formuły realizacyjnej inwestycji do zmieniających się uwarunkowań rynkowych i finansowych, w szczególności potrzeby zmiany struktury finansowania. Porozumienie określa zasady rozliczenia dotychczas wykonanych robót oraz przewiduje, że emitent przejmie od OTPŚ prawa i zobowiązania wynikające z umowy w zakresie wyprodukowania i dostawy niektórych elementów planowanej infrastruktury technologicznej" - podano w komunikacie.
    Łączne zobowiązanie spółki wynikające z zawartej umowy przejęcia praw i zobowiązań względem OT Portu Świnoujście (OTPŚ) oraz Pol Invest Projects wynosi 2,3 mln euro netto.
    Wskazano, że czasowe zatrzymanie realizacji inwestycji jest elementem Programu Optymalizacji Kosztowo-Operacyjnej OTPŚ, nad którego opracowaniem pracuje Zarząd OT Portu Świnoujście.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/OT-Logistics-zawarl-porozumienie-dot-rozwiazania-umowy-na-rozbudowe-terminala-AGRO-8985700.html 

    A jeszcze pare lat temu pisali tak......

    Spółka zależna OT Logistics podpisała umowę na rozbudowę OTPŚ; koszt to ok. 40 mln zł

    publikacja
    2023-11-20 14:42

    Spółka zależna OT Logistics - OT Port Świnoujście - zawarła z Pol Invest Projects umowę na rozbudowę części terminala poprzez zaprojektowanie i wybudowanie kompletnej linii technologicznej odpowiedzialnej za transport ładunków pomiędzy magazynem i nabrzeżem. Koszt realizacji inwestycji to ok. 40 mln zł - podano w komunikacie.

    Szacunkowy termin zakończenia inwestycji przewidywany jest na drugą połowę 2025 r.
    W komunikacie wskazano, że wybudowanie linii doprowadzi do prawie 4-krotnego zwiększenia zdolności przeładunkowych produktów agro w porcie w Świnoujściu.
    Dodano, że umowa przyczyni się do przekształcenia OTPŚ w jeden z najbardziej nowoczesnych terminali realizujących przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany.
    "Obserwujemy wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro, który będzie impulsem do rozwoju polskich terminali w najbliższych latach. Odnotowujemy zwiększony popyt na przeładunki produktów tego segmentu i dostosowujemy nasze zdolności przeładunkowe i magazynowe, tak by móc go obsłużyć. Trend spowodowany jest z jednej strony wzrostem produkcji krajowej co przy równoczesnym spadku konsumpcji wewnętrznej powoduje konieczność skierowania nadwyżki na rynki zagraniczne - a z drugiej zwiększaniem się wolumenów tranzytu zboża z Ukrainy, który musi zostać obsłużony m.in. przez polskie porty" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes OT Logistics, Kamil Jedynak. (PAP Biznes)

    PYTANIE !

    CO TAK NAPRAWDĘ SIE WYDARZYŁO PRZEZ TEN CZAS....???

    W tym roku projekt powinien być zakończy i Generować Nowe przychody.

  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~xyz [93.159.58.*]
    Właśnie to jest sedno... Nikt dokładnie nie wie co tam się wydarzyło... a fakt że ograniczają inwestycje wcale nie oznacza że nie mają środków na to... ograniczenie powierzchni portu w Świnoujściu może być super strzałem w optymalizację i rentowność... każda zła informacja jest drążona na mln sposobów przez ludzi którzy nie mają pojęcia co się faktycznie dzieje wewnątrz... kończę udzielanie się w tym brukowcu... bardziej dosadnie będzie przemawiać kasa jak będę nadal zbierał akcje za grosze... tylko to ma sens...
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~DyżurnyRuchu [83.0.184.*]
    Dnia 2025-08-10 o godz. 16:48 ~xyz napisał(a):
    > Właśnie to jest sedno... Nikt dokładnie nie wie co tam się wydarzyło... a fakt że ograniczają inwestycje wcale nie oznacza że nie mają środków na to... ograniczenie powierzchni portu w Świnoujściu może być super strzałem w optymalizację i rentowność... każda zła informacja jest drążona na mln sposobów przez ludzi którzy nie mają pojęcia co się faktycznie dzieje wewnątrz... kończę udzielanie się w tym brukowcu... bardziej dosadnie będzie przemawiać kasa jak będę nadal zbierał akcje za grosze... tylko to ma sens...

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nie rozumiem Cię.... Niby na spółce Ci zależy i dokupujesz.... a nie Interesuje Cię gdzie się podziały pieniądze z Inwestycji ( 40 MILN)
    i czemu tak w ŚWINOUJŚCIU jest kiepsko?

    Spółka zależna OT Logistics podpisała umowę na rozbudowę OTPŚ; koszt to ok. 40 mln zł

    publikacja
    2023-11-20 14:42
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~xyz [195.160.174.*]
    Fakt że ktoś zamierza inwestować 40 mln nie oznacza że to już leżało na stole... być może to było na kredyt wypłacany transzami... a gdy okazało się że rynek poszedł w inną stronę zmieniono plany ponosząc straty np. 4 mln i rozwiązując umowy.... interpretacja że cokolwiek zostało zmarnowane jest "słaba"... każdy tutaj widzi to co chce widzieć...
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~DyżurnyRuchu [83.0.184.*]
    Dnia 2025-08-12 o godz. 05:21 ~xyz napisał(a):
    > Fakt że ktoś zamierza inwestować 40 mln nie oznacza że to już leżało na stole... być może to było na kredyt wypłacany transzami... a gdy okazało się że rynek poszedł w inną stronę zmieniono plany ponosząc straty np. 4 mln i rozwiązując umowy.... interpretacja że cokolwiek zostało zmarnowane jest "słaba"... każdy tutaj widzi to co chce widzieć...

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Z całym szacunkiem dla Ciebie ale trochę sobie sam zaprzeczasz.... Sam napisałeś -->> a gdy okazało się że rynek poszedł w inną stronę zmieniono plany ponosząc straty np. 4 mln i rozwiązując umowy.
    Więc w pewnym sensie Zostały zmarnowane te pieniądze , to dobre optymistyczne założenie przez Ciebie że może 4 milion A jeśli dużo dużo więcej.... ?????
    Martwię się o firme i własny kapitał, To nic dziwnego że zadaje głośno pytanie.
    Nie było by tego gdyby zarząd napisał satysfakcjonujące informacje na ten temat.... Ale Tu cisza tylko się słyszy o o nowych planach i rozwiązanych umowach i ile się w ten sposób zaoszczędzi..... Pozdrawiam
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Prezydent [37.47.212.*]
    Jak piszesz cała reszta rynsztok a chcesz wiarygodne dane to zatrudnij się w którejś spółce i popatrz od wewnątrz to przekżysz na oczy. Zwolnienia ludzi a wy tylko kasa kasa kasa bo ta spółka płynie i żebyście cały czas pikowali w doł z waszymi akcjami
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~DyżurnyRuchu [91.150.209.*]
    Dnia 2025-08-15 o godz. 00:57 ~Prezydent napisał(a):
    > Jak piszesz cała reszta rynsztok a chcesz wiarygodne dane to zatrudnij się w którejś spółce i popatrz od wewnątrz to przekżysz na oczy. Zwolnienia ludzi a wy tylko kasa kasa kasa bo ta spółka płynie i żebyście cały czas pikowali w doł z waszymi akcjami

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    Dobre Rządy.... to dobrze firmy prosperują , firmy dobrze prosperują to i ludzie w nich sa zadowoleni i spokojni...
    Wszystko się ze sobą łączy ale Trzeba dbać o interes Kraju i Polskich Firm...

    Ale jeśli ktoś robi dobrze sąsiadom to tylko CELA się kłania w najlepszym wypadku
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Fan [5.134.208.*]
    Artykuł na parkiet

    Spadający popyt na przeładunki, rosnące moce terminali, manipulacje cenami, działania dumpingowe oraz zmieniające się strategie producentów zbóż sprawiają, że giełdowa grupa musi ograniczać inwestycje i szukać oszczędności.

    Nie wybrzmiewa on jakoś bardzo optymistycznie, ale rozumiem że każdy ma prawo do własnego osądu sytuacji.
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~xyz [212.109.134.*]
    Zgadzam się że "kolorowo" to wszystko nie wygląda... pozostaje tylko zadać sobie pytanie... kiedy należy tworzyć pozycje z akcji... kiedy jest kiepsko i kurs dołuje... czy jak jest super dobrze, medialnie, dywidendowo, i wysoko... coś za coś... kwestia wiary w zarząd i spółkę, poprawę koniunktury...
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Fan [194.0.251.*]
    wszystko zależy od apetytu na ryzyko. Można dołączyć do trendu jak się odwróci (i mniej zarobić), można też próbować łapać dołki.

    Może się okazać, że teraz nie jest jeszcze tanio.
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~xyz [195.160.175.*]
    Uroki giełdy... zawsze może być taniej... zawsze może w tydzień skoczyć o 5 zł i będzie "bolało" że się nie wchodziło... biorąc średnie ceny z roku... z pięciu lat... czas pokaże czy jest "tanio" czy "drogo"...
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: zeglarz [91.150.192.*]
    Co do tytułowego pytania dzisiejszy artykuł z Bankiera ...

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nadzieje-w-logistyce-Firmy-TSL-prognozuja-wyzsza-sprzedaz-8998517.html
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~max [89.228.107.*]
    dzisiaj jest artykuł w parkiecie na temat otlog,sytuacja nie ciekawa w spółce ,szukają oszczędności
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Andre [188.146.144.*]
    Proponuję zgłosić do KNF, oni mają możliwość znaleść tego anonima i „wynagrodzić”!
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~Idźzgłoś [31.0.55.*]
    Proponuję żebyś sam to zgłosił do KNF skoro uważasz, że to taki wyśmienity pomysł.
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~bricomarche [37.47.242.*]
    Szansa dla firmy która szuka kasy kosztem wszystkiego wyprzedaż majątku tzn nowo zakupionych za grube miliony sprzętu z nikim się nie liczą tylko słupki a finansiści rodem z biedronki i bricomarchr kurde gdzie wy żyjecie to nie market że na półce ten sam asortyment
  • Re: Czy spółka wyjdzie na prostą? Autor: ~sasiadszefa [217.97.46.*]
    Mój sąsiad jest właścicielem Otog i z nim wczoraj rozmawiałem. Szanse, że z tego będą ogromne poieniądze są przepotężnie pewne. Potwierdziła to moja szklana kula którą dostałem od mojego starego który jest szefem TEMU.
[x]
OTLOG -7,87% 11,24 2025-12-09 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.