• 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu w najbliższych kwart Autor: zmoda [109.196.249.*]

    Podstawowe wyniki finansowe Q1 2025 (za okres zakończony 31 marca 2025)

    Wyniki całoroczne za 2024

    Przyczyny kluczowych wyników

    Perspektywa i strategia
    • Mimo straty operacyjnej w Q1 2025, firma utrzymuje silną płynność i pozytywną EBITDA.
    • Zarząd zapowiada poprawę wyników operacyjnych w kolejnych kwartałach .
    • Kontynuacja intensywnych inwestycji w rozwój Frostpunk 2, The Alters, Death Howl i kolejnych tytułów.
    • Dotychczasowa strategia łączenia tworzenia własnych wysokobudżetowych gier (flagowe marki) z działalnością wydawniczą (gry zewnętrzne) działa jako dywersyfikacja przychodów.

    Podsumowując
    • Silne fundamenty finansowe: rekordowe przychody za 2024, ponad 70 mln PLN gotówki, pozytywna EBITDA.
    • Wyzwania rentowności operacyjnej: obciążone odpisami i amortyzacją, które tymczasowo obniżyły zysk operacyjny.
    Płynność i strategiczne podejście: firma jest w stanie inwestować i reagować na zmiany rynkowe, co daje jej solidną pozycję do dalszego wzrostu.
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu Autor: ~Stefan17 [109.243.67.*]
    Wszystko super. Jakby o spółkę i gry się nie martwię. Ale PR, relacje inwestorskie, jakakolwiek komunikatywność i transparentność spółki - tu jest problem i kula u nogi.

    Szczerze wierzę w sukcesy gier. Sam gram tu na longa i chce wspierać spółkę która robi tak genialne gry. Ale nie ten zarząd, który wedle mnie to se max kasztanami pod nogi może turlać.
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu Autor: ~123 [185.212.67.*]
    ta świeca do 212 o godz, 11;45 !! ktoś zgarnął 1000 akcji :)) widzę że dzisiaj jest ogromny apetyt a większych ofert sprzedaży jak na lekarstwo
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu Autor: ~Stefan17 [109.243.67.*]
    Ważne by fundusze weszły, lub jakaś gruba ryba.
    Chociaż obstawiam, że raport q2 lub q3 przyciągnie większych graczy.
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu Autor: ~Stefan17 [109.243.67.*]
    A teraz tak merytorycznie, bo mam wrażenie, że od upału mi odbija.

    Amortyzacja:
    W 2025 roku zmieniono metodę amortyzacji gier – przechodząc z liniowej na degresywną dla kluczowych tytułów, takich jak Frostpunk 2. Nowa polityka zakłada amortyzację na przestrzeni 7 lat z najwyższymi odpisami w pierwszych latach, co ma istotne skutki finansowe i księgowe.

    Na czym polega zmiana?
    Poprzednia metoda: Liniowa amortyzacja – równe odpisy przez cały okres.
    Nowa metoda: Degresywna amortyzacja – większe odpisy na początku, mniejsze w kolejnych latach.
    Przykład dla Frostpunk 2: 20% (2024–2025), potem spadające stawki do 3,75% w 2031 roku

    Dlaczego to może być dobre?
    1. Lepsze dopasowanie do cyklu życia gry:
    Największe przychody z gier następują zwykle tuż po premierze i w pierwszym roku (tzw. „tail-off model”).
    Degresywna amortyzacja lepiej odwzorowuje zużycie wartości ekonomicznej aktywa.
    2. Zgodność z międzynarodową praktyką branżową:
    W branży gier coraz częściej stosuje się modele, które uwzględniają intensywną monetyzację w pierwszych latach życia produktu.
    3. Wiarygodniejsze raportowanie wyników:
    Spółka dostosowuje okresy amortyzacji do prognoz sprzedażowych, budżetów i realnego potencjału produktu.

    Czy to może być ryzykowne lub negatywne?
    Krótkoterminowe pogorszenie wyniku finansowego:
    1. W 2024 roku amortyzacja Frostpunka 2 wyniosła aż 12,5 mln zł, co istotnie obciążyło wynik operacyjny (strata operacyjna: 2,84 mln zł).
    2.Subiektywność prognoz:
    Efektywność modelu zależy od trafności prognoz sprzedaży i założeń co do monetyzacji.
    3.Utrudnienia w porównywalności:
    Zmiana metody może utrudnić porównania rok do roku, szczególnie dla inwestorów nieznających kontekstu.

    Reasumując to zmiana metody amortyzacji na degresywną przez 11 bit studios jest zgodna z praktykami branżowymi i logiczna w kontekście cyklu życia gry, krótkoterminowo pogarsza wyniki finansowe, ale daje dokładniejszy obraz realnej wartości aktywów. No i jest potencjalnie korzystna dla transparentności i zarządzania wartością gier, ale wymaga ostrożnego stosowania i komunikacji do rynku.
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu w najbliższych k Autor: ~gruzin [89.229.208.*]
    robia jakies filmiki dla dzieci co to za firma ponosi same straty
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu w najbliższych k Autor: ~Stefan17 [109.243.67.*]
    W wolnej chwili rozrysuje Ci to kumplu :)

    Niesamowite jest to, że spółka non stop traci i ma coraz to więcej kasy na koncie XD
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu w najbliższych k Autor: ~123 [185.212.67.*]
    dzisiaj również zieleń :))
  • Re: 11BIT do spółka z oczywistymi perspektywami wzrostu Autor: zmoda [193.8.57.*]
    Pomimo słabego dolara zwiększenie udziału w rynku USA po kampanii promocyjnej przyniesie spółce duże przychody.

    Wygląda to wszystko na prawdę dobrze. Brak podaży na poziomie 210 wskazuje, że z tego poziomu nastąpi wzrost ceny akcji, możliwe, że po wcześniejszym, krótkotrwałym ataku podaży do poziomu 209, to mogło już nastąpić ostatnio.

    Dobra spółka z dobrymi perspektywami w kolejnych kwartałach, warta uwagi. Odbudowa zaufania po odbiciu od dna bywa zawsze pozytywnym zaskoczeniem i wyceniana jest z premią po długim okresie nieufności. Będzie dobrze.
[x]
11BIT -1,89% 156,00 2025-12-05 17:04:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.