Ta tak tak. A CDR powinien kosztować przy tym wskaźniku prawie 4x mniej czyli jakiś 40 zł no max 50 zł za akcję. Idź im powiedz bo tam też same tumany inwestują.
Jak Prezes potownujesz Blo z CDR , może jeszcze porównasz z TTWO przed debiutem GTA 6 vs debiutem Cronosa:).
CDR jest przed kilkoma debiutami , ale i tak nie wiadomo ile jeszcze może spaść w między czasie. Przypomnę tylko że po debiucie W3 kapitaluzacja CDR wynosiła 2.x Mld pln a p/e poniżej 10. Po debiucie CP2077 na którym zarobili 1.5 mld pln kapitalizacja też zjechała z 45 Mld na 8 MLD w pewnym momencie.
Jam dobrze że my cię tu mamy. Zawsze wszystkim wyjaśnisz że są w błędzie.......Ja już z tobą kończę. Korespondowanie z tobą tylko cię żywi a jesteś tu w jednym celu, to oczywiste. Poza tym tobie płacą za posty ja nie mam tyle czasu......
Dlatego że te spółki nie robią gier AAA które roczniexsprzedaja się w nakładach wieli mln kopii a nawet kilkudziesięciu m pln jak na CDR.
11 bit sprzedaje np ok 1 M lub 1.5 a Blo , blo cóż dużo dużo mniej.
A teraz na gamedevie jak widać coraz większe znaczenie mają Wielkie gry i wielkie podmioty bo z tych małych gier coraz trudniej kasę wyrwać , to dlatego TTWO rezygnowało z wydawania gier w Polsce , a 11 bit na wydawnictwie tez kokosów nie zarabia , tak jak wiele podmiotów z małego gamedevu ma problemy rentownością itp itd.
Bo CP był tak niedopracowany że Sony zdjęło grę z konsoli czego chyba wcześniej nie zrobiło wobec nikogo. Nie dziwię się że zjechali z 440 na 80 zł. Wtesy szeroki rynek z dołkiem w październiku 2022 dołożył swoje. Cud że się w ogóle pozbierali. 11 Bit też wypuścił słabego FP2 i przesunęli moim zdaniem również słabe the Alters na przyszły rok. Więc ich niski P/E mnie nie dziwi, bo tego E będzie dużo mniej niż miało być a portfolio bez mocy. Co do Bloo i potencjału to się różnimy w ocenie ale ich P/E 30 w wycenie Trigon mnie nie dziwi bo też widzą perspektywy Bloo znaczniej wyżej niż 11 Bit a co do E Bloo, to uważam że będzie go więcej niż zakłada analityk Trigona.
Pozytywna rekomendacja to zawsze plus, ale wydaje się bardzo zachowawcza prognozują sprzedaż 3mln kopi SH w rok, a tyle to będzie jeszcze w tym roku. Zrobili sobie miejsce na podnoszenie prognozy;-)
Analityk to powiedz niby skąd mieli przez ostatnie lata przychody na takie kwoty, jak nie z rozliczeń z SH2 , bo chyba nie tych ich Gier co sprzedają parę szuk na tydzień.
Grubo się mylisz za 6 lat to oni wydadzą ostatnią grę z całego tego zaplanowanego cyklu. W4 powinien wyjść w 2027 więc za jakieś 2.5 roku potem kolejne premiery będą co rok 1.5 roku.
Wyobraź sobie że CP 2077 był wypuszczony 5 lat po W4. W4 był wypuszczony 3 lata po W2.
A 11 bit buja się z takim P8 - 8 lat wypuści go po dekadzie. FP2 wypuścił 6 lat z haczykiem po FP1.
A the alters ( project dolly) wypuści 11 lat po TWOM , bo nikt chyba nie ma wątpliwości że the alters to gra inspirowana TWOM .
Więc właśnie Ty. Stał się 11 bit robi nadal gry AA które nie mają już tak7ego Flow jak te które robili wcześniej, które w dodatku kosztują wielo wielookrotn7e więcej niż TWOM i FP1 i nad którymi produkcją Bujają się dłużej niż CDR nad W3 czy CP2077.
Właśnie dlatego 11 bit traci swój urok, kompletnie zatracili w swoich produktach "Emocje" które tak wychodziły im w produktach robionych za Kilka M pln.
Teraz wydają na gry dziesiątki M pln , nad nimi pracują dużo większe zespoły z Dużo mniejszą wydajnością i dużo mniejszym talentem, czego efektem jest taka słabą sprzedaż FP2 I taka niska pozycją Altersow na Wish List.
I to jest powód dlaczego 11 bit tak spadł, że ta firma utraciła swoje Asy atutowe a stała się firma rzemieślników jakich jest na paczki na świecie.
Jedyny ich sukces to to że zdołali na fali wcześniejszej opinii zgłuszyć MS na gamepass beż tej kasy, koszty FP2 nie zwróciłyby się do teraz , czyli licząc start sprzedaży Preorderow od 6 miesięcy.
Jeśli chodzi o Blo - to chyba widzisz jak sprzedają się ich IP.
To że jakościowo potrafią robić gry , to nie jest jeszcze recepta na sukces.Prezes oczywiście może wciskać różne głodne kawałki w wywiadach. Ale to zawsze sprzedaż ICH gier weryfikuje te realia.
Silent sprzedaje się spoko, a kolejne projekty mają się jeszcze bardziej rozwijać. Kolejny projekt Lenarta ma być już otwartym światem - wynika to z dotacji.
Dnia 2024-10-30 o godz. 13:52 ~Stempień napisał(a): > Zobaczysz,że będzie szybko
Też jestem tego zdania, są do tego pewne przesłanki ze gra może być już skończona i jest na etapie optymalizacji i dopracowywania. Teraz dano zajawkę ponieważ jest Silent Hill i to nie jest czas na pełną promocję własnej gry. Na koniec roku Silent Hill zgarnie pewnie parę nagród, Konami pochwali się rekordową sprzedażą i wtedy będzie czas na przedstawienie własnej gry. Okno wydawnicze będzie optymalne w drugiej połowie pierwszego kwartału.
No fakt że Debiut CP2077 z jego jakością , należalo traktować jako Early Access. W takiej formułę wychodził Baldurs Gate 3 i nikt nie miał o to pretensji, a nawet współpracując z Graczami w rozwoju gry zyskali na tym co pokazują sprzedaż i oceny BG3 już po pełnoprawnym debiucie.
Kolego, w roku premiery c/z powinna być w okolicy 10. Ogromna kapitalizacja zobowiązuje... Pikanterii nadaje fakt, że forumowicze jarają się grą w top 400 przy wycenie prawie 500 mln. Dla porównania mamy P2 Chill z grą Permafrost w top 150 z trybem coop a tam wycena prawie 20 krotnie niższa. Macie o czym myśleć.
umowy z konami też nie wiele zmienią , po prostu bedą mieli jakieś tam zyski na podobnym poziomie jak do tej pory a ten poziom nie jest mocno wygórowany biorac pod uywagę P/E przy obecnej kapitalizacji.
Produkcja na zlecenie jest opłacalna, ale nie tak żeby miec az taka kapitalizację , szcegolnie na takim rynku gdzie duzo nawet niezłych spólek z gamedevu są nisko wyceniane . NP HUG p/e 3.4 a nie 39 jak BLO
Przecież największe produkcje HUUUGE to dosłownie żerowanie na uzależnieniach ludzi. Z opisu spółki: "Flagowymi produktami są Huuuge Casino i Billionaire Casino, które wygenerowały 97% łącznych przychodów w I kwartale 2024 r." Google zmieni politykę, że aplikacje tego typu znikają ze sklepu i mamy upadłość następnego dnia xD
Nie wiem czy wiesz ale GOOGLE najwieksza kase zarabia na wlasnie grach F2P - dlatego nie zmieni polityki . Moga je zmienić np rządzący ale znowu tutaj zderzasie z BIG Techami jak Google Apple itp .
powiedz czym sie rozni casyno przeznaczone dla graczy dorosłych od np Mikropłatnosci w Minecraft , Clash of clans , itp? p[rzeciez tam żeruja czesto na dzieciakach ktore wydaja tysiace PLN na zakupy w sklepach .
czy to jest bardziej moralne? wyciagac kase od dzieciaków np w takim MINECRAFT?
Trigon to przede wszytskim zaklada ---Jakieś kosmiczne 1.25 M sprzedanych kopii w ROK ---CRONOSA--tykko z czego to bierze?? Z sufitu ---- HEHEHEHE
---Bo wczesniejsze ich IP sprzedawały sie Drętwo, po ukzasaniu sie zajawki Followersi tez teraz drętwo stoja ---Wish Lista tez jest Dretwa na 320 Miejscu ----a Mnostwo gier bedzie debiutowało .
Taki STALKER 2 z 320 K followers przed debiutem ---Juz jest na 30 Miejscu Steama ---sprzeddaz siada ---spzredali 750 K preordersów na steamie --- a po debiucie dodali tylko 500 K sprzedanych kopii. A stalker 2 mocno osuwa sie na Bestach Stamau.
wiec Ci wszyscy ANALITYCY musza mocno zrewidowac swoje RADOSNE PODJSCIE do mozliwosci Spzredazowych zwłasza Mniejszych gier ---NA FP 2 juz pokazali jak BARDZO ich ESTYMACJE róznia sie od późniejszej rzeczywistosci. :))