Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

VRG chce w '23 zwiększyć powierzchnię o 3,7 proc.; planuje wydatki na ok. 42 mln zł

Grupa VRG chce w 2023 roku zwiększyć powierzchnię o 3,7 proc. Planuje wydatki inwestycyjne na przyszły rok na ok. 42 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym.

(fot. VRG)

"W roku 2023 przewidziane jest zwiększenie powierzchni grupy o 3,7 proc. w stosunku do końca 2022 roku. W segmencie odzieżowym powierzchnia wzrośnie w markach Vistula, Wólczanka (w ramach nowego większego shop conceptu) i Deni Cler, natomiast w marce Bytom planowana jest optymalizacja powierzchni stacjonarnych salonów. W rezultacie powierzchnia w tym segmencie zwiększy się o 3,2 proc. W segmencie jubilerskim planowany jest 5,5 proc. wzrost powierzchni sprzedaży w salonach stacjonarnych W.Kruk dzięki otwarciu nowych salonów własnych i franczyzowych" - napisano w raporcie.

reklama

Jak podała grupa, na 2023 r. zaplanowane zostały wydatki inwestycyjne na poziomie ok. 42 mln zł, przeznaczone głównie na otwarcia oraz modernizację salonów stacjonarnych, odkładaną w latach covidowych.

W tym roku grupa nie przewiduje istotnych zmian w powierzchni handlowej netto w stosunku do stanu na koniec 2021 roku. CAPEX w tym roku ma wynieść 33 mln zł.

VRG podtrzymała, że w tym roku przychody powinny być dwucyfrowo wyższe od zrealizowanych w roku 2021. Zarząd zakłada również dalszą poprawę marży procentowej brutto w roku 2022 w stosunku do 2021 r.

Grupa poinformowała, że jest dobrze przygotowana do sezonu jesień-zima 2022.

Po trzech kwartałach 2022 roku grupa VRG ma blisko 905 mln zł przychodów wobec 721,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 25,5 proc. rdr). EBITDA wzrosła do 180,2 mln zł z 121,9 mln zł, a zysk netto wzrósł do 45,6 mln zł z 26,5 mln zł przed rokiem.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

W samym trzecim kwartale przychody wyniosły 319,4 mln zł wobec 305 mln zł rok wcześniej, EBITDA spadła do 60,6 mln zł z 67,7 mln zł, a zysk netto spadł do 9,2 mln zł z 23,7 mln zł w III kwartale 2021 roku.

Spółka podała, że obserwowany niekorzystny wpływ zmian makroekonomicznych (inflacja, wzrost stóp procentowych) na zachowania konsumentów skutkował ograniczeniem wzrostu sprzedaży w III kwartale 2022 r.

Na koniec września 2022 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej grupy wynosiła 52,0 tys. m kw. i była stabilna rdr. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 2,7 proc., natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o 9,7 proc. Grupa posiada sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 535 lokalizacji, łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler i W.Kruk.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Wyniki VRG w trzecim kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników (dane w mln zł)

3Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2022 rdr
Przychody 319,4 318,3 0,3% 4,7% -6,5% 904,9 25,5%
EBITDA 60,6 61,2 -1,0% -10,5% -30,4% 180,2 47,8%
EBIT 33,3 34,2 -2,6% -22,6% -44,7% 98,5 124,4%
zysk netto j.d. 9,2 18,1 -49,1% -61,1% -76,6% 45,6 72,0%
marża EBITDA 19,0% 19,2% -0,27 -3,22 -6,50 19,91% 3,01
marża EBIT 10,4% 10,7% -0,32 -3,67 -7,19 10,88% 4,80
marża netto 2,9% 5,7% -2,80 -4,88 -8,63 5,04% 1,36

*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.

(PAP Biznes)

epo/ asa/

(PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty