"W roku 2023 przewidziane jest zwiększenie powierzchni grupy o 3,7 proc. w stosunku do końca 2022 roku. W segmencie odzieżowym powierzchnia wzrośnie w markach Vistula, Wólczanka (w ramach nowego większego shop conceptu) i Deni Cler, natomiast w marce Bytom planowana jest optymalizacja powierzchni stacjonarnych salonów. W rezultacie powierzchnia w tym segmencie zwiększy się o 3,2 proc. W segmencie jubilerskim planowany jest 5,5 proc. wzrost powierzchni sprzedaży w salonach stacjonarnych W.Kruk dzięki otwarciu nowych salonów własnych i franczyzowych" - napisano w raporcie.
Jak podała grupa, na 2023 r. zaplanowane zostały wydatki inwestycyjne na poziomie ok. 42 mln zł, przeznaczone głównie na otwarcia oraz modernizację salonów stacjonarnych, odkładaną w latach covidowych.
W tym roku grupa nie przewiduje istotnych zmian w powierzchni handlowej netto w stosunku do stanu na koniec 2021 roku. CAPEX w tym roku ma wynieść 33 mln zł.
VRG podtrzymała, że w tym roku przychody powinny być dwucyfrowo wyższe od zrealizowanych w roku 2021. Zarząd zakłada również dalszą poprawę marży procentowej brutto w roku 2022 w stosunku do 2021 r.
Grupa poinformowała, że jest dobrze przygotowana do sezonu jesień-zima 2022.
Po trzech kwartałach 2022 roku grupa VRG ma blisko 905 mln zł przychodów wobec 721,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 25,5 proc. rdr). EBITDA wzrosła do 180,2 mln zł z 121,9 mln zł, a zysk netto wzrósł do 45,6 mln zł z 26,5 mln zł przed rokiem.
W samym trzecim kwartale przychody wyniosły 319,4 mln zł wobec 305 mln zł rok wcześniej, EBITDA spadła do 60,6 mln zł z 67,7 mln zł, a zysk netto spadł do 9,2 mln zł z 23,7 mln zł w III kwartale 2021 roku.
Spółka podała, że obserwowany niekorzystny wpływ zmian makroekonomicznych (inflacja, wzrost stóp procentowych) na zachowania konsumentów skutkował ograniczeniem wzrostu sprzedaży w III kwartale 2022 r.
Na koniec września 2022 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej grupy wynosiła 52,0 tys. m kw. i była stabilna rdr. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 2,7 proc., natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o 9,7 proc. Grupa posiada sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 535 lokalizacji, łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler i W.Kruk.
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę|
Wyniki VRG w trzecim kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników (dane w mln zł) |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 3Q2022 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2022 | rdr |
| Przychody | 319,4 | 318,3 | 0,3% | 4,7% | -6,5% | 904,9 | 25,5% |
| EBITDA | 60,6 | 61,2 | -1,0% | -10,5% | -30,4% | 180,2 | 47,8% |
| EBIT | 33,3 | 34,2 | -2,6% | -22,6% | -44,7% | 98,5 | 124,4% |
| zysk netto j.d. | 9,2 | 18,1 | -49,1% | -61,1% | -76,6% | 45,6 | 72,0% |
| marża EBITDA | 19,0% | 19,2% | -0,27 | -3,22 | -6,50 | 19,91% | 3,01 |
| marża EBIT | 10,4% | 10,7% | -0,32 | -3,67 | -7,19 | 10,88% | 4,80 |
| marża netto | 2,9% | 5,7% | -2,80 | -4,88 | -8,63 | 5,04% | 1,36 |
*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.
(PAP Biznes)
epo/ asa/
(PAP Biznes)
pel/ asa/