Badania pokazują, że czterodniowy tydzień pracy przynosi wiele korzyści. Zwiększa produktywność pracowników i ich zaangażowanie, zmniejsza poziom stresu, a także ogranicza ryzyko wypalenia zawodowego, a co za tym idzie - w przedsiębiorstwach jest więc dużo mniejsza rotacja pracowników.
Na krótszy czas pracy zdecydowały się m.in. Francja (35 godzin tygodniowo) czy Dania (37 godzin tygodniowo). Pilotażowe programy czterodniowego tygodnia pracy były przeprowadzane w Holandii, krajach skandynawskich, ale również w Stanach Zjednoczonych, Japonii czy Australii. W Wielkiej Brytanii na taki krok zdecydowało się blisko 70 firm jednocześnie. Wielkim sukcesem zakończył się pilotaż przeprowadzony na Islandii - wielu pracowników podało, że poprawiło się ich zdrowie i lepiej radzą sobie z zachowaniem równowagi między życiem prywatnym a zawodowym.
W 2020 roku na testowanie czterodniowego tygodnia pracy zdecydował się również Unilever w nowozelandzkiej siedzibie. "Zasadniczo chodzi o całościowe zrozumienie tego, jak praca i życie współgrają ze sobą oraz o poprawę samopoczucia psychicznego i fizycznego" - mówił wtedy Nick Bangs, dyrektor zarządzający Unilever w Nowej Zelandii.
Teraz, jak podały wiadomościhandlowe.pl, światowy gigant zdecydował się na przedłużanie rozwiązania o (co najmniej) kolejny rok. "Wysoko wydajna firma wymaga prężnych ludzi, a potrzeba przyciągnięcia i zatrzymania pełnych pasji talentów jest bardziej krytyczna niż kiedykolwiek. Konieczne jest, byśmy nadal osiągali doskonałe wyniki biznesowe, a jednocześnie reagowali na zmieniające się potrzeby i oczekiwania naszych dynamicznie rozwijających się pracowników" - powiedział Cameron Heath, dyrektor zarządzający Unilever New Zealand. Następna kontrola pilotażu została zaplanowana na przyszły rok.
Koncern po sukcesie w Nowej Zelandii rozpocznie pilotaż w Australii. Na tym etapie jednak nie ma planów na 4-dniowy tydzień pracy w Polsce ani w innych krajach, gdzie działa przedsiębiorstwo - wynika z komentarza udzielonego portalowi przez Macieja Lasonia, CEE head of communications & corporate affairs w Unileverze
DU