Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Rewolucja w influencer marketingu: Polacy tworzą globalny hub z AI. Znany piłkarz udziałowcem

Andrzej Stec

Polska spółka Generation9 tworzy platformę, która ma zautomatyzować i zrewolucjonizować współpracę marek z influencerami na całym świecie.

(fot. Generation9)

Światowy rynek influencer marketingu rośnie w oszałamiającym tempie – od skromnych 1,7 mld dolarów w 2015 roku do prognozowanych 32 mld dolarów w tym roku. W Polsce dwa lata temu rynek wart był około 600-700 mln zł (wg wewnętrznych wyliczeń Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska). Obecnie to już nawet 1 mld zł. 

reklama

„Polska, wbrew stereotypom, nie tylko dotrzymuje kroku światowym trendom, ale śmiało współtworzy przyszłość tego dynamicznego sektora. Na tym płodnym gruncie wyrasta Generation9, startup technologiczny, który ma ambitny plan – zrewolucjonizować influencer marketing na skalę globalną, wprowadzając rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji” – mówi Bankier.pl Anna Zielińska, główny udziałowiec i szefowa rady nadzorczej spółki.

„Szacujemy, że w Polsce jest już około 800 tys. influencerów, z czego 80 tys. ma ponad 10 tys. tzw. followersów. Z drugiej strony największe koncerny mają dla nich budżety reklamowe po kilkanaście milionów złotych, mniejsze marki od kilkuset tysięcy do kilku milionów rocznie, a do tego jeszcze dochodzą mniejsi gracze czy lokalne biznesy, które też chcą przeznaczać budżety na influencerów” - dodaje. 

Polska myśl technologiczna ma szansę podbić świat?

Generation9, założona przez twórców agencji Stor9 (m.in. Annę Zielińską) oraz doświadczonych przedsiębiorców – Łukasza Misiukanisa (w 2014 roku sprzedał za 26 mln zł holdingowi reklamowemu Dentsu Aegis Network swoją agencję social media Socializer SA) i Marka Myślickiego (m.in. Chief Growth Officer w Stor9, przewodniczący grupy roboczej Influencer Marketing w IAB Polska), celuje w połączenie najnowszych osiągnięć technologicznych z dogłębną analizą danych w świecie influencer marketingu. 

Ich misją jest stworzenie pierwszej na świecie w pełni zautomatyzowanej platformy, która dzięki sztucznej inteligencji (AI), zaoferuje bezprecedensową efektywność i skalowalność.

„Chcemy zredefiniować globalne standardy w influencer marketingu, łącząc zaawansowaną technologię z praktycznym podejściem biznesowym. W obliczu rosnącej wartości rynku i zapotrzebowania na efektywne narzędzia, oferujemy rozwiązanie, które nie tylko spełni, ale i przewyższy oczekiwania zarówno współczesnych marek, jak i współpracujących z nimi influencerów” – podkreśla Łukasz Misiukanis, prezes spółki.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Sercem innowacji jest autorski model językowy (LLM), intensywnie szkolony na gigantycznym zbiorze danych, wyselekcjonowanych z obszaru influencer marketingu. Dzięki temu platforma ma działać niczym "ChatGPT dla influencer marketingu", błyskawicznie łącząc marki z idealnie dopasowanymi twórcami, oferując dynamiczną wycenę kampanii i prognozując jej potencjalne rezultaty.

AI – Twój osobisty asystent w świecie influencer marketingu

Co to oznacza dla praktyków marketingu? „Algorytmy AI, analizując miliony danych, samodzielnie wyselekcjonują influencerów, którzy idealnie rezonują z wartościami marki i celami kampanii. Co więcej, system inteligentnie oszacuje wartość poszczególnych aktywności influencera, oceni potencjał jego kanałów komunikacji i zasugeruje optymalne treści, gwarantujące maksymalną efektywność, ale też określi poziom brand safety.”  – mówi Marek Myślicki, wiceprezes spółki.

Według założycieli start-upu platforma Generation9 to coś więcej niż tylko narzędzie doboru influencerów. To kompleksowe rozwiązanie, które w planach ma oferowanie unikalnych funkcji:

  • błyskawiczne rozliczanie kampanii (Instant Payment): Influencerzy otrzymują natychmiastowe wynagrodzenie po zakończeniu zlecenia, co zwiększa ich motywację i lojalność.
  • marketplace dla twórców treści: Platforma umożliwia zamawianie unikalnych treści (np. recenzji produktów) od zweryfikowanych content creatorów, eliminując potrzebę angażowania dużych i kosztownych studiów produkcyjnych.
  • inteligentna eliminacja "fake influencerów" i system certyfikacji (trust score): Algorytmy wykrywają nieautentyczne konta i oceniają wiarygodność influencerów, chroniąc marki przed nieuczciwymi praktykami.
  • intuicyjna aplikacja mobilna dla influencerów: Dostęp do zleceń, negocjacje i rozliczenia – wszystko w zasięgu ręki, w przyjaznym, intuicyjnym interfejsie
  • AI Content Advisor: System inteligentnie wycenia aktywności Influencera, oceni wartość kanału, zasugeruje treści, które będą optymalnie dobrane do efektywności kampanii.
  • analiza autentyczności głosu i jakości publikowanych treści spod kątem wymagań reklamodawców: System bada autentyczność polecenia influencera poprzez analizę jego głosu.

Lewandowski stawia na innowacje w marketingu

Warto zaznaczyć, że inwestorem w Generation9 jest Robert Lewandowski. Kapitan polskiej reprezentacji, znany ze swojego zainteresowania innowacyjnymi przedsięwzięciami, dostrzegł ogromny potencjał w pomyśle na rewolucję w influencer marketingu. Co ciekawe, Lewandowski jest również udziałowcem agencji Stor9, co świadczy o jego długofalowym zaangażowaniu w rozwój branży marketingowej i technologicznej.

Kiedy nastąpi przełom?

Planowany termin uruchomienia MVP (Minimum Viable Product) platformy Generation9 to lipiec 2025 roku. Twórcy są przekonani, że ich innowacyjne podejście zrewolucjonizuje rynek influencer marketingu nie tylko w Polsce, co umożliwi wzrost wartości spółki do nawet kilkudziesięciu  milionów dolarów w ciągu zaledwie pięciu lat. Czy ta ambitna wizja ma szansę się spełnić? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – polska innowacyjność ma potencjał, by odcisnąć trwałe piętno na globalnym krajobrazie influencer marketingu.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty