Ekwiwalent reklamowy (AVE) to, jak tłumaczy autor raportu, nie wartość blogera, tylko koszt, jaki musiałby on ponieść, gdyby zamiast artykułu o sobie wykupił reklamę o takiej samej powierzchni. W tegorocznym rankingu na czele znalazł się Kamil Pawelski z bloga Ekskluzywny Menel, którego AVE wyniosło ponad 15 milionów złotych. Na kolejnych miejscach znaleźli się tacy autorzy, jak: Anna Skura, Malwina Bakalarz, Janina Bąk czy Kamil Nowak.
Na koniec 2017 r. agencja BLOGmedia przygotowała zestawienie średnich zarobków blogerów. Najpopularniejsi autorzy za post w rozliczeniu barterowym otrzymują nawet równowartość 6000 złotych, a w przypadku tradycyjnego rozliczenia od 3500 do 4500 zł za wpis.
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę| Zarobki blogerów w podziale na wielkość blogów | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Średnio | Do 5 tys. PV | 5- 10 tys. PV | 10-20 tys. PV | 20-50 tys. PV | 50-100 tys. PV | 100-150 tys. PV | 150-300 tys. PV | 300-500 tys. PV | 500 tys- 1 mln PV | Pow. 1 mln PV | |
| Post w rozliczeniu barterowym | 672 zł | 168 zł | 150 zł | 490 zł | 516 zł | 1090 zł | 859 zł | 2430 zł | 2520 zł | 6000 zł | nie realizują |
| Post z wynagrodzeniem | 1853 zł | 241 zł | 462 zł | 913 zł | 1008 zł | 1744 zł | 2232 zł | 4696 zł | 3332 zł | 4581 zł | 3500 zł |
| Posty w mediach społecznościowych | 739 zł | 131 zł | 210 zł | 355 zł | 355 zł | 656 zł | 714 zł | 1677 zł | 1563 zł | 1535 zł | 1500 zł |
| Źródło: BLOGmedia, wielkość blogów liczona jako liczba PV odsłon/miesiąc | |||||||||||
Najlepiej płatne są wpisy na blogach parentingowych - post za wynagrodzeniem kosztuje średnio 2662 zł, a w przypadku blogów związanych z dbaniem o urodę - można zarobić 613 zł za wpis.