"Pierwszy kwartał oceniamy jako stabilny w porównaniu do IV kwartału 2022 i lepszy niż poprzedni I kwartał 2022. Obecnie realizujemy dwa projekty, których nie zapowiedzieliśmy. Mogę powiedzieć tylko, że dalej w orbicie naszych zainteresowań znajduje się głównie IP z Kraju Kwitnącej Wiśni" - powiedział PAP Biznes prezes Forever Entertainment, Zbigniew Dębicki.
Zysk netto spółki za I kwartał 2023 r. wyniósł 1,25 mln zł i był wyższy o 1,06 mln zł od zysku netto za I kwartał 2022 roku. Zysk EBITDA spółki wyniósł 1,94 mln zł i był wyższy o 1,59 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Z kolei zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,87 mln zł i był wyższy o 1,83 mln zł w porównaniu z I kw. 2022 roku.
Dębicki wskazał, że obecnie dla spółek, które chcą rozpracować swój produkt najważniejsze jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców.
"Dzisiaj na ścieżce promocji gry najważniejsza jest widzialność, którą najlepiej zapewniają giganci, pokazując fragmenty gier na swoich pokazach. W naszym przypadku jest to Nintendo" - powiedział.
"Obecnie zdarza się, że jakieś studio wyda średnią bądź słabą grę, ale zrobi wokół niej przysłowiowy szum i okazuje się, że produkt sprzedaje się nieproporcjonalnie dobrze w stosunku do jego jakości" - dodał.
Prezes Forever Entertainment poinformował, że tworzenie nowych inkarnacji klasycznych gier pochodzących z Japonii wiąże się również z różnicami w sprzedaży niektórych produktów na rynkach europejskim, azjatyckim czy amerykańskim.
"W przypadku 'Panzer Dragoon: Remake', czy 'The House of the Dead: Remake' przychody z rynków, na których wydaliśmy produkcje były zbliżone. Ale w przypadku pierwszej części 'Front Mission 1st: Remake' widzimy, że gra najlepiej sprzedała się w Japonii" - powiedział prezes spółki.
"W tym przypadku sama Japonia daje nam większą sprzedaż niż rynki amerykański i europejski razem wzięte. Spodziewamy się, że sprzedaż tego tytułu wrośnie poza Japonią wraz z jego premierą" - dodał.
"Front Mission 1st: Remake" zadebiutuje 30 czerwca równolegle na platformach PC: Steam, GOG i Epic Games Store, oraz na konsolach: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox One X, Xbox Series X i S.
"Będziemy bacznie obserwować, jak będzie wyglądała sprzedaż remake'u drugiej części Front Mission na konsoli Nintendo Switch. Gra ta wyszła tylko na rynku japońskim na konsoli PlayStation One i w żadnej formie poza tym rynkiem nigdy się nie ukazała" - ocenił.
GAMING OPARŁ SIĘ SPOWOLNIENIU I PRZYSPIESZA POD PRESJĄ HARMONOGRAMU PREMIER GIGANTÓW
"Jestem zwolennikiem teorii, że gaming nie został dotknięty recesją. Po pierwsze pandemia Covid-19 pomogła wielu spółkom rozwinąć skrzydła, dzisiaj też możemy powiedzieć, że wojna w Ukrainie również nie wywołała spowolnienia w sektorze. Warto przy tym pamiętać, że dla sektora rynek rosyjski dalej pozostaje zamknięty" - powiedział.
"W mojej ocenie obecnie mamy do czynienia nie ze spowolnieniem, a z przyśpieszeniem w sektorze gamingowym. Twierdząc to, mam na myśli natłok zbliżających się wielu premier od gigantów branży, realizowanych w ostatnich latach" - ocenił.
FOREVER ENTERTAINMENT CZEKA NA ODPOWIEDNI MOMENT NA PRZENIESIENIE NOTOWAŃ Z NEWCONNECT NA GPW
Prezes Dębicki poinformował, że spółka od dłuższego czasu ma w planach przeniesienie swoich notowań z rynku NewConnect na główny parkiet, ale nie nastąpi ono szybko.
"Od dawna chcemy wejść na główny rynek GPW, ale zachowujemy ostrożność z podejmowaniem pochopnych decyzji. W tym momencie jednak czujemy się bardzo wygodnie na rynku NewConnect, gdzie jesteśmy drugą największą spółką gamedev pod względem przychodów. Jesteśmy gotowi na przeniesienie notowań, ale czy to będzie za dwa-trzy lata - trudno powiedzieć" - dodał.
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ osz/