To najbardziej awaryjne banki ostatnich miesięcy

analityk Bankier.pl

Od wielu miesięcy przez banki przetacza się fala awarii systemów informatycznych. Niestety takich awarii będzie coraz więcej i żaden bank nie jest w stanie zagwarantować, że taka sytuacja go nie ominie. Najbardziej awaryjnym bankiem minionej jesieni był PKO BP, wiosna tego roku należy do BZ WBK.

Odznakę najbardziej awaryjnego banku minionej jesieni wypada przyznać PKO Bankowi Polskiemu. Zaczęło się od wpadki podczas przepinania Inteligo na system informatyczny, na którym działa PKO BP. Przerwa zaplanowana na jeden z wrześniowych weekendów przeciągnęła się w czasie, a po przywróceniu działania systemów, okazało się, że część klientów wciąż ma problemy z dostępem do pieniędzy. Kilka tygodni później, w czasie listopadowego długiego weekendu przestały działać karty płatnicze wydane przez PKO BP. Ledwie udało się uporać z awarią, wysiadła bankowość internetowa.

Za awarie przeprosił klientów prezes Zbigniew Jagiełło: - Przepraszamy za tę sytuację. Nie chcemy żeby takie sytuacje się powtarzały - powiedział Jagiełło. Wyjaśnił też, że bank dołożył starań, by zminimalizować niedogodności klientów. W sobotę uruchomiono dodatkowe 90 oddziałów, które realizowały wypłaty gotówki i obsługę klientów.

Na miano najbardziej awaryjnego banku tegorocznej wiosny zapracował Bank Zachodni WBK. 3 marca przez kilkadziesiąt minut klienci BZ WBK mieli problem z płatnościami kartami i wypłatami z bankomatów. Zaledwie tydzień później, 17 marca klienci przez wiele godzin nie mogli dostać się do swoich pieniędzy z poziomu bankowości internetowej. Kolejną wpadkę bank zaliczył na początku kwietnia. 4 kwietnia na skrzynkę dostaliśmy informację, że klienci BZ WBK mieli problemy z wykonywaniem przelewów w serwisie transakcyjnym.

Alior Sync "popsuł się" dwukrotnie. Pierwszego lutego nie można było wykonywać przelewów on-line. Problemy występowały również przy logowaniu się do banku przez stronę internetową. Kolejną tego typu awarię bank zaliczył 14 kwietnia.

W lutym posłuszeństwa odmówił na kilka godzin system informatyczny Banku BPH, a pod koniec kwietnia doszło do dziwnej awarii w Banku Millennium. Klienci części placówek Banku Millennium mają nie mogli wykonać w oddziałach podstawowych czynności bankowych. Jak wyjaśnił w rozmowie z Bankier.pl przedstawiciel Banku Millennium - Wojciech Kaczorowski, przyczyną problemów jest awaria wewnętrznych systemów informatycznych banku. Co ciekawe, bank nie zna przyczyny awarii.

W zeszłym tygodniu doszło z kolei do awarii w Deutsche Banku. Klienci zgłaszali problemy z dostępem do bankowości internetowej. Rzecznik banku poinformował nas, że od piątku system transakcyjny działa bez problemów.

Interwencje Bankier.pl

Niestety nie jest to koniec bankowych awarii. Im więcej nowych technologii w bankach, tym większe prawdopodobieństwo, że może dojść do zakłóceń w prawidłowym funkcjonowaniu systemu. - Takie awarie będą się zdarzały. Im więcej technologii, tym więcej ryzyk - powiedział po awarii prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło.

Żaden bank nie może zagwarantować, że awaria go nie ominie. Warto więc zabezpieczyć się przed niedogodnościami na przyszłość. Jak ich uniknąć podpowiadamy w poradniku, który znajdą Państwo TUTAJ.

Wojciech Boczoń

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 1 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
3 5 ~tsr

Dziś / 19 bm/ rano kolejna awaria systemu w Credit - Agricole - bankomaty pokazują przypadkowe komunikaty, nie można wybrać gotówki, a doradcy kłamią w żywe oczy czy raczej uszy, bo rozmawiałem przez telefon.

! Odpowiedz
6 4 ~gienor

Z PKO o tyle jest dobrze, ze jak cos nie fryga to chociaz placowki sa wszedzie wiec i na dowod mozna wyplacic. W innych bankach z tym jest kulawo.

! Odpowiedz
4 3 ~U mnie git

eeeee tam! Mnie się szczęśliwie w pko na razie udaje bezproblemowo, obym nie zapeszył ibylo tak jak jest.

! Odpowiedz
5 2 ~z banku

No i co z tego wynika? Panie redaktorze - ile razy w tym czasie zawiesił się panu komputer?
Kurcze człowieku nie ma już o czy pisać??

! Odpowiedz
3 5 ~jesh LDN

tak to jest jak w instytucj rzadza nie informatycy czy ludzie od ryzyka ale ksiegowi

ksiegowi dla ktorych jedyne co sie liczy to pozycja zysk, a takie rzeczy jak wiarygodnosc, plynnosc procesów JAKOSC sa nieistotne, bo od tego nie maja pracone tych tlustych bonusów...

wiec jak dlugo beda rzadzic skostniali ksiegowi tak dlugo w instytucji bedzie syf kila i mogila... bo nie mozna wydac na dobre IT i sie tnie to niemilosiernie...
nowym samochodem tez mozna jezdzic ciagle z 7 tys obrotów - tyle ze po roku ten silnik bedzie zajeb*ny tak ze do calkowitej wymiany, i pieniadze wydaje sie 2 razy, ale ksiegowi nie mysla perspektywicznie w przyszlosc. oni patrza w przeszlosc i na tej podstawie licza ile dostana do raczki w terazniejszosci - dla nich przyszlosc to cos z czym nie potrafia sobie poradzic...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 3 ~mike

Większość awarii wynika z maksymalnego ograniczenia zatrudnienia w działach IT lub zarządzania IT przez firmy zewnętrzne.

! Odpowiedz
6 2 ~sms

To nie jest tak dokonca prawda z tym brakiem dostepu. Wszystkie banki maja jakies problemy zwlaszcza podczas fuzji lub zaraz po niej. Systemy sa ujednolicane aby kazdy klient starego i nowego banku mial podglad na wszystkie swoje produkty. Troche wyrozumialosci

! Odpowiedz
4 4 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
6 1 ~WFH

Z BPH było też mnóstwo problemów w okresie łączenia z GE Money. Często brak dostępu do serwerów internetowych. Nie wspomnę o problemach z kompatybilnością podpisu elektronicznego z przeglądarkami innymi niż IE.

! Odpowiedz

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl