Wyciek adresów e-mailowych w mBanku. Pomylił się pracownik

Jeden z opiekunów klienta w mBanku najwyraźniej się pomylił i rozesłał do ponad 740 klientów e-mail z ofertą, w którym widoczne były adresy pozostałych osób. Na pierwszy rzut oka pomyłka niewielka. Ale od banku wymagamy dużo większej ostrożności.

(mBank)

O sprawie jako pierwszy poinformował na swojej stronie Niebezpiecznik.pl. Pracownik mBanku obsługujący zamożnych klientów (tacy doradcy obsługują konta Aquarius z segmentu premium) rozesłał e-mail z ofertą skierowaną do ponad 740 osób. Niestety zamiast wpisać ich adresy e-mailowe w polu BCC (UDW = ukryte do wiadomości), umieścił je w polu CC (DW = do wiadomości). Tym sposobem wszystkie te osoby wiedzą teraz, z jakich usług mBanku korzystają pozostali adresaci e-maila.

Co prawda po chwili na skrzynki tych klientów trafił drugi e-mail odwołujący poprzedni i z klauzulą o treści "ta wiadomość może zawierać informacje chronione Banku przeznaczone wyłącznie do użytku przez adresata. Odbiorcą może być jedynie jej adresat z wyłączeniem dostępu osób trzecich (...)", jednak wydaje się, że jedynym skutkiem tego działania będzie zwrócenie uwagi na pierwszy e-mail tych wszystkich, którzy go zwyczajnie przegapili bądź zignorowali.

Wszyscy adresaci omyłkowo wysłanego e-maila są teraz narażeni na phishing i muszą zachować szczególną ostrożność w kontaktach z bankiem. Polecamy też zapoznanie się z naszym artykułem - radzimy w nim, co robić, by nie paść ofiarą phishingu.

Bank przeprasza za zaistniałą sytuację i informuje o przeglądzie procedur: "W wyniku błędu jeden z maili dotyczących oferty produktowej banku trafił do wielu adresatów w trybie „do wiadomości”. Bardzo przepraszamy za pomyłkę naszego pracownika. Rozpoczęliśmy przegląd procedur, by taka sytuacja więcej się nie powtórzyła. Dokładamy starań w zakresie edukowania naszych pracowników w kwestii ochrony danych osobowych. Będziemy podejmować kolejne działania w tym zakresie."


(Bankier.pl)

/kws

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
6 28 marcin321

Pracownik chyba zostanie poddany akcji pt. "Noga - dupa - drzwi"

! Odpowiedz
4 24 glos_rozsadku

wątpię. Winny jest system informatyczny a w zasadzie jego brak, że nie brał pod uwagę możliwości błędu ludzkiego. Takie maile powinne być rozsyłane przez aplikację a nie skrzynkę pocztową.

! Odpowiedz
4 4 czytacz

Wielce mi co adres emailowy-jeden klient do drugiego może sobie co najwyżej emaila posłać!

! Odpowiedz
6 4 czytacz

wielkie mi rzeczy email-co to za tajemnica?

! Odpowiedz
3 6 forfun

nie wiem czy to pomyłka ale to jest BŁĄD BANKU i to on powinien za to beknąć tak jak bekaja klienci gdy to oni popełnią błąd w relacjach z bankiem

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl