VoicePIN umożliwi logowanie za pomocą głosu [Startup for Export]

Technologia oparta na wykorzystywaniu danych biometrycznych w postaci głosu do logowania to pomysł na biznes Łukasza Dyląga. VoicePIN, którego zastosowanie może stanowić przyszłość dla call center, IVR, witryn internetowych, banków czy firm ubezpieczeniowych, był przedmiotem prezentacji przed inwestorami podczas kongresu impact'16 fintech/insurtech we Wrocławiu.

– Obecnie każdy z nas ma dostęp do aplikacji mobilnych, usług internetowych i kont bankowych, lecz ludzie nie przepadają za hasłami. Nie cierpią ich zapamiętywać. W VoicePIN rozwiązujemy ten problem, rozpoznając daną osobę na podstawie jej unikatowych danych biometrycznych w postaci głosu – tłumaczył podczas sesji pitchingowej Startup for Export w ramach kongresu impact'16 fintech/insurtech we Wrocławiu Łukasz Dyląg z Impact.

- Zweryfikuj mnie na podstawie PIN-u głosowego - według Łukasza Dyląga te słowa wystarczą, by zrewolucjonizować rynek i wyprzeć dotychczasową konieczności zapamiętywania haseł. VoicePIN oferuje wyższą jakość obsługi klienta, ponieważ użytkownicy nie muszą zapamiętywać zbędnych haseł do logowania. VoicePIN znajdzie również zastosowanie na urządzeniach przenośnych. W związku z ciągłym rozwojem technologii mobilnych, model będzie dostępny dla każdego użytkownika pragnącego skorzystać z biometrii głosowej.   

Jego pomysł na biznes ma przysłużyć się bankom czy operatorom telefonicznym w celu uwierzytelniania, logowania, przeprowadzania transakcji, a nawet wykrywania oszustw i emocji. Jest to rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo w związku z wykorzystywaniem danych biometrycznych i modelu wykrywania nagrań. Jego zaletą jest zapewnienie wielokanałowej funkcjonalności oraz możliwości szybkiego i wygodnego wdrożenia. – Telefony komórkowe i stacjonarne mają mikrofony, dlatego głosu możemy używać zawsze jako bardzo naturalnego i wygodnego środka komunikacji – zapewniał Łukasz Dyląg. – VoicePIN nie jest jedynym modelem wykorzystującym biometrię. Jednak rozwiązanie to sprawdza się w większości sytuacji, z jakimi spotyka się na co dzień użytkownik, m.in. przy jeździe samochodem czy w pracy.

Bankier.pl to patron medialny impact'16 fintech/insurtech.

Katarzyna Rostkowska

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Tomeczek_888

Ja proponuję smrodomierz. Zainstalować koło tyłka i na podstawie analizy chemicznej rozpoznawać czy to właściwa osoba.

! Odpowiedz
0 1 ~Kuba

Myślę, że walka z oszustami, szczególnie w dziedzinie nowych technologii to proces ciągły. Tak jak "wirusy komputerowe" - na które odpowiedzią są ciągłe aktualizacje programów antywirusowych czy zabezpieczeń systemowych. Podobnie było w przypadku pierwszych urządzeń z czytnikiem linii papilarnych - pomysł jednak się przyjął.

Artykuł bardzo przyjemnie i rzeczowo napisany, a patronat medialny bankier.pl zasługuje na pochwałę. Pozdrowienia dla Pani Redaktor :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Arek

Szkoda, że istnieją już powszechnie dostępne programy, które na podstawie fragmentów wypowiedzi jakiejś osoby są w stanie "włożyć w jej usta" dowolne zdania, więc cały pomysł idzie się kochać

! Odpowiedz
0 1 ~biometria

Szkoda, że osoby które programują te rozwiązanie wiedzą o takowych od dawna i jak np w VOICELAB mają zabezpieczenie przed jakimkolwiek puszczaniem z playbacku.

! Odpowiedz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl